Η ιστορία του Ιησού Χριστού στο Κοράνι

Εάν παραβλέψουμε το θαύμα της δημιουργίας του ανθρώπου, το μεγαλύτερο θαύμα είναι η γέννηση του Ιησού, η οποία είναι το πιο απίστευτο γεγονός στην ιστορία του ανθρώπου

Το Κοράνι μίλησε σαφέστατα για τον Ιησού Χριστού, για την γέννηση και τα θαύματα του, την θρησκεία του, και τα χαρίσματα που του χάρισε ο Θεός, όπως και για τον αγώνα που έκανε για να επικρατήσει η αλήθεια, την υπομονή και αντοχή του στο πόνο και στις ψευδείς κακόβουλες φήμες πού κυκλοφόρησαν οι εχθροί του, την Ευαγγελία του για το ερχομό του Μοχάμμαντ, και τη μεγάλη ισχύ που του έδωσε ο Θεός σ` αυτήν και στην άλλη ζωή. Πριν αρχίσουμε τη διήγηση της ιστορίας αυτής, ας αναφέρουμε μερικά λεγόμενα του Προφήτη για τον Χριστό:

 

Η ισλαμική παράδοση μας ενημερώνει μέσω των βιβλίων των Μποχάρι και Μούσλιμ, ότι ο προφήτης είπε όλοι οι άνθρωποι αγγίζονται από τον σατανά τη στιγμή της γέννησης τους, εκτός από την Μαριάμ και τον γιο της, γεγονός που λεει ο Αμπού Χουρέιρα ότι ο κάθε ένας μπορεί να το διαβάσει στο εδάφιο Αλ Ουμράν του Κορανιού, στο οποίο αναφέρεται ότι είναι “προστατευόμενη μαζί με τους απογόνους της από τον σατανά” (κοράνι 3.36). Ο προφήτης λέει επίσης ότι είναι ο εγγύτερος στον γιο της Μαριάμ, γιατί “δεν υπάρχει άλλος προφήτης ανάμεσά μας”. Επειδή οι προφήτες είναι ετεροθαλή αδέρφια (εννοώντας ότι ανήκουν στην ίδια πίστη αλλά έχουν διαφορετικούς κανόνες και νομολογίες).

 

Διηγείται επίσης ότι “ο Ιησούς είδε κάποιον να κλέβει και του είπε: “κλέβεις;”

 

Ο άνθρωπος του απάντησε: “μα τον μοναδικό Θεό όχι,” τότε ο Ιησούς είπε: “πιστεύω τον Θεό και διαψεύδω τα μάτια μου.” Δηλαδή πιστεύω όποιον ορκίζεται στον Θεό και διαψεύδω τον εαυτό μου, πράγμα που δείχνει την αγνότητα της ψυχής του, και τη βαθιά και μεγάλη πίστη του”. Η ιστορία αναφέρεται στο Κοράνι στο εδάφιο Μαριάμ 16-34, καθώς και στο Αλ Ουμράν όπου λέει “Ο Ιησούς για τον Θεό είναι σαν τον Αδάμ που έφτιαξε από χώμα και του είπε γεννηθήτω, κι εγένετο“ (Αλ Ουμράν 59).

 

Το παράξενο στοιχείο στην ιστορία του Ιησού είναι ότι η μητέρα του τον γέννησε χωρίς σύζυγο. Εάν παραβλέψουμε το θαύμα της δημιουργίας του ανθρώπου, το μεγαλύτερο θαύμα είναι η γέννηση του Ιησού, η οποία είναι το πιο απίστευτο γεγονός στην ιστορία του ανθρώπου, από τότε που δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος χωρίς πατέρα ούτε μητέρα.

Πέρασαν αιώνες από τότε που έγινε το γεγονός αυτό, μέχρι που η θεία θέληση αποφάσισε να κάνει άλλο θαύμα, τη γέννηση του Ιησού χωρίς πατέρα, σε αντίθεση με τους κανόνες της ζωής που συνήθισαν οι άνθρωποι μετά από τον πρώτο πρόγονο τους. Το σύστημα του ζευγαρώματος μεταξύ αρσενικού και θηλυκού για να δημιουργηθεί νέα ζωή, ένα σύστημα που οι άνθρωποι συνήθισαν να πιστεύουν ότι είναι το μοναδικό για να γεννηθεί άνθρωπος. Μέχρι που ξέχασαν το θαύμα του πρωτόπλαστου. Έτσι, ο Θεός ήθελε να τους υπενθυμίσει ότι η απόλυτη θέληση του δεν διέπεται ή καθορίζεται από κανένα κανόνα ή σύστημα, γιατί είναι πάνω από κανόνες και συστήματα: “για να είναι απόδειξη για τον κόσμο“ (Μαριάμ 21).

 

Λόγω της μοναδικότητας του γεγονότος και των ασύλληπτων του διαστάσεων, μερικοί άνθρωποι δεν μπόρεσαν να το κατανοήσουν ή να το φανταστούν στο πραγματικό του μέγεθος, ή να αντιληφθούν την σοφία του στο να προβληθεί. ’ρχισαν να του απονέμουν θεϊκούς χαρακτηρισμούς και να διατυπώνουν μύθους για την γέννηση του, αγνοώντας την θεϊκή σοφία που αποσκοπούσε να αποδείξει τη δύναμη της. Το Κοράνι διηγείται στο εδάφιο Μαριάμ, πως αυτό το απίστευτο γεγονός έλαβε χώρα, προβάλλοντας την αληθινή σημασία του μακριά από τους μύθους.

 

Η πρώτη σκηνή της ιστορίας, απεικονίζει μια παρθένα που τη δωρίζει η μάνα της όσο ήταν ακόμα στην κοιλιά της για να υπηρετήσει στο ναό. Η αγνότητα της ήταν γνωστή σε όλους, καθώς και η καλοσύνη της οικογένειας της. Κάποια μέρα απομονώνεται για κάποιο δικό της λόγο, όταν την ξαφνιάζει η παρουσία ενός άντρα, όπως αναφέρεται στο Κοράνι στο εδάφιο Μαριάμ-17 (και στείλαμε σ` αυτήν το πνεύμα, μα σε ανθρώπινη μορφή). Ταράχτηκε κι άρχισε να ζητάει προστασία από τον Θεό, προκαλώντας συναισθήματα ευλάβειας και θεοσέβειας στον άνθρωπο προστάτη. Του είπε (αναζητώ καταφύγιο στον Θεό αν τον φοβάσαι) 18. Το θεοσεβούμενο πνεύμα σε μορφή ανθρώπου της λέει ότι είναι (απεσταλμένος του Κυρίου σου για να σου δωρίσει έναν ’γιο Γιο) 19. η φαντασία δεν μπορεί να περιγράψει τον τρόμο και τη ντροπή της, καθώς δεν πίστεψε στην αρχή ότι ήταν απεσταλμένος του Θεού. Αλλά ίσως να ήταν τέχνασμα για να εκμεταλλευτεί την αθωότητά της.

Πως όμως μπορεί αλλιώς να της δωρίσει αγόρι; Επιστρατεύει όλο το κουράγιο της, και του λεει: “Πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;” Διότι δεν ήξερε πως είναι δυνατόν να της δωρίσει έναν άγιο γιο. Ο άνθρωπος την καθησυχάζει λέγοντας ότι ήταν: (απεσταλμένος του Κυρίου) ο οποίος όταν θέλει να δημιουργήσει κάτι το λέει (γενηθήτω και εγένετο) (εδάφιο Αλ Μπάκαρα 117). Η Μαριάμ όμως, δεν μπορεί να φανταστεί τέτοιο θαύμα, αλλά ο απεσταλμένος, ο Γαβριήλ, της λέει ότι είναι απλό και εύκολο για τον Κύριο, κι ότι Αυτός θέλει να το κάνει ως απόδειξη για την ύπαρξη Του στους ανθρώπους, και για να οδηγήσει τους Ισραηλίτες, κι ολόκληρη την ανθρωπότητα στο να γνωρίσουν τον Κύριο και να λατρεύουν μόνον Αυτόν.

 

Η ιστορία συνεχίζεται σε σκηνές και γεγονότα που διαδραματίζονται μεταξύ Μαριάμ και τους δικούς της, οι οποίοι την κατηγορούν για το παιδί.

 

Η ιστορία, επίσης μας διηγείται το θαύμα της ομιλίας του μωρού Ιησού, όταν λέει: “Είμαι δούλος του Κυρίου ο οποίος μου έδωσε τη Γραφή και με έκανε Προφήτη, με έκανε ευλογημένο όπου κι αν βρίσκομαι και μου δίδαξε την προσευχή και την ελεημοσύνη όσο ζω, όπως με έκανε καλοκάγαθο προς τη μητέρα μου κι όχι αλαζόνα και καυχησιάρη, η ειρήνη ήταν μαζί μου κατά τη γέννηση μου, και θα είναι όταν πεθάνω και στην άλλη ζωή”. (Μαριάμ 30-33). Ο Ιησούς, εδώ, ανακοινώνει ότι είναι δούλος του Κυρίου του, του Θεού κι όχι γιος του όπως ισχυρίζονται κάποιοι άνθρωποι, ούτε Θεός όπως ισχυρίζονται κάποιοι άλλοι, μήτε μέρος κάποιας τριάδας όπως λένε άλλοι. Ήταν απλά ένας προφήτης που του ανέθεσε ο Κύριος την προσευχή και την ελεημοσύνη σ` όλη τη διάρκεια της ζωής του, και να είναι καλός με τη μητέρα του και σεμνός με τους γύρω του.

 

Έχει κι αυτός μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής όπου πεθαίνει στο τέλος της για να αναστηθεί στην άλλη ζωή όπως όλοι οι άλλοι. Ο Θεός του έδωσε ειρήνη την ημέρα της γέννησης του, κι όταν πεθάνει, κι όταν αναστηθεί. Όπως δηλώνει, όλοι οι άνθρωποι είναι δούλοι του Θεού συμπεριλαμβανόμενου του εαυτού του, και καλεί τους ανθρώπους να λατρεύουν τον μοναδικό Θεό που δεν έχει ταίρι ή όμοιο, όταν τους λέει “Ο Αλλάχ είναι ο Κύριος μου και δικός σας, να τον λατρεύετε, διότι αυτό είναι ο μοναδικός ίσιος δρόμος”.

 

Η ιστορία της γέννησης του Ιησού είναι τεκμηριωμένη στη Σουράτ (εδάφιο) Αλ Ουμράν, όπως και στη Σούρατ Μάριαμ, όπου “Οι άγγελοι έφεραν την Ευαγγελία στην Μαριάμ ότι ο Αλλάχ θα την κάνει να κυοφορήσει το Λόγο του που ονομάζεται Ιησούς Χριστός, γιος της Μαριάμ, ο οποίος θα φέρει μεγάλη τιμή σε αυτό τον κόσμο καθώς θα είναι κοντά στον Κύριο στον επόμενη ζωή, θα μιλήσει σε μικρή ηλικία και θα είναι ενάρετος“(Αλ Ουμράν 45-46). Ο Θεός διάλεξε να παραβιάσει την αρχή της γέννησης με το συνηθισμένο τρόπο, και να κάνει να γεννηθεί ένας μόνο άνθρωπος με τον τρόπο της πρώτης δημιουργίας.

Ο λόγος του Κυρίου που ανακοίνωσαν οι άγγελοι στη Μαριάμ λέγεται, σύμφωνα με την Ευαγγελία που αποδίδει στην μητέρα του, Ιησούς Χριστός γιος της Μαριάμ. Η Ευαγγελία περιείχε επίσης περιγραφή της θέλησης του Κυρίου ” θα φέρει μεγάλη τιμή σε αυτό τον κόσμο καθώς θα είναι κοντά στον Κύριο στον επόμενη ζωή“, το θαύμα που θα συνοδεύει τη γέννησή του “ θα μιλήσει σε μικρή ηλικία“ καθώς τον περιέγραφε και ως “ ενάρετο“.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *