Ο Μήνας του Μουχάρραμ

Μουχάρραμ ονομάζεται ο πρώτος μήνας του Ισλαμικού ημερολογίου (hijri). Είναι ένας από τους τέσσερις ιερούς (αγιασμένους) μήνες για τους οποίους ο Αλλάχ λέει, ¨Ο αριθμός των μηνών στα μάτια του Αλλάχ είναι δώδεκα (σε ένα χρόνο). Έτσι ορίσθηκαν από Αυτόν την ημέρα που Αυτός δημιούργησε τους ουρανούς και τη γη, από αυτούς οι τέσσερις είναι ιεροί: αυτή είναι η σωστή θρησκεία. Για αυτό μην αδικείτε τον εαυτό σας στη διάρκεια τους. (Ατ-Ταουμπάχ:36)
Οι τέσσερις μήνες, σύμφωνα με το αυθεντικό Χαντίιθ, είναι οι μήνες του Δουλ-Κι΄νταχ, Δουλ-Χίτζαχ, Μουχάρραμ και Ράτζαμπ. Η ιερότητα αυτών των τεσσάρων μηνών έχει παρατηρηθεί στην Σαρία από όλους τους Προφήτες.
Οι Μουσουλμάνοι λόγιοι έχουν δηλώσει ότι οι ενέργειες που γίνονται αυτούς τους μήνες έχουν επίδραση στο τι κάνει ένα άτομο τους υπόλοιπους μήνες του έτους.
Ο Μήνας Μουχάρραμ
Ο Προφήτης, ειρήνη και ευλογίες να είναι σε αυτόν, έχει αναφερθεί ότι έχει πει, ¨Η καλύτερη νηστεία εκτός από τον μήνα του Ραμαντάν (Ραμαζανιού) είναι η νηστεία κατά τη διάρκεια του μήνα του Αλλάχ δηλαδή του Μουχάρραμ και η καλύτερη από τις προσευχές πέραν των υποχρεωτικών προσευχών είναι η προσευχή Ταχατζούντ.(προαιρετική νυχτερινή προσευχή)¨
Η 10η μέρα του Μουχάρραμ γνωστή και ως μέρα της ¨Ασούρα¨, είναι μια πολύ σημαντική ημέρα του Ισλαμικού ημερολογίου. Ο Προφήτης, ειρήνη και ευλογίες να είναι σε αυτόν, προέτρεψε την Ούμμαχ να νηστεύει αυτή τη μέρα. Έχει αναφερθεί ότι Αυτός έχει πει, ¨Νηστεύοντας την μέρα της ¨Ασούρα¨, ελπίζω ότι ο Αλλάχ θα την αποδεχτεί ως εξόφληση για το προηγούμενο έτος (Αναφέρθηκε από τον Προφήτη)
Η νηστεία της ΄Ασούρα΄
Έχει αναφερθεί στο Σαχίχ του Ιμάμη Μπουχάρι και άλλων αυθεντικών συλλογών από Χαντίθ ότι ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες να είναι σε αυτόν) και οι Σύντροφοι του συνήθιζαν να νηστεύουν την 10η μέρα του Μουχάρραμ ενώ ήταν στη Μέκκα ( πριν από την Εγίρα (Χίτζραχ).
Ο Ιμπν ΄Αμπάς λέει, ¨Δεν είδα τον Προφήτη αγχωμένο περιμένοντας την νηστεία οποιασδήποτε μέρας, παρά μόνο σε αυτή τη μέρα (της ΄Ασούρα΄) και του μήνα του Ραμαζανιού τις οποίες ξεχώριζε από τις άλλες μέρες.
Ήταν η μέρα κατά την οποία οι άνθρωποι της Μέκκας συνήθιζαν να αλλάζουν του κάλυμμα (Κισουαχ) από την Κά΄αμπα. Οι Κουραϊσίτες επίσης συνήθιζαν να νηστεύουν εκείνη τη μέρα (Αναφορά από τον Αλ-Μπουχάρι)
Μετά την Χίτζραχ (Εγίρα) όταν ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες να είναι σε αυτόν) ήρθε στη Μεδίνα, βρήκε ότι οι Εβραίοι της Μεδίνας επίσης συνήθιζαν να τηρούν αυτή τη μέρα νηστεύοντας. Ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες σε αυτόν) τους ρώτησε τον λόγο της νηστείας τους εκείνη τη μέρα. Εκείνοι είπαν, ¨Είναι μια ευλογημένη μέρα. Αυτή τη μέρα ο Αλλάχ έσωσε τα Παιδιά του Ισραήλ από τους εχθρούς τους (τους Αιγύπτιους) και έτσι ο προφήτης Μωυσής νήστεψε εκείνη την ημέρα για να ευχαριστήσει τον Αλλάχ.¨ Ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες σε αυτόν) είπε, ¨Είμαστε πιο κοντά στον Μωυσή από ότι είστε εσείς.¨ Αυτός νήστευε εκείνη τη μέρα και διέταξε τους Μουσουλμάνους να νηστεύουν και εκείνοι αυτή τη μέρα. (Αναφορά από τον Αλ-Μπουχάρι)
Σε μια άλλη αναφορά έχει αναφερθεί ότι οι Εβραίοι της Μεδίνα συνήθιζαν να παραθέτουν μια γιορτή εκείνη τη μέρα. Ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες σε αυτόν) είπε στους Συντρόφους του να νηστεύουν αντί να γιορτάζουν. (Αναφορά από τον Αλ-Μπουχάρι)
Η νηστεία της ‘Ασούρα’ ήταν υποχρεωτική (Φάρντ) στην αρχή. Κατά το δεύτερο έτος της Εγίρας το (624 μ.Χ.) όταν η διαταγή του Αλλάχ ήρθε στους Μουσουλμάνους και έλεγε ότι θα έπρεπε να νηστεύουν ολόκληρο τον μήνα του Ραμαζανιού, ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες σε αυτόν) τότε έστειλε κάποιον να ανακοινώσει στους ανθρώπους ότι η νηστεία της ‘Ασούρα’ είχε γίνει προαιρετική (Νάφλ). Αυτό δείχνει ότι όποιος θέλει να νηστέψει μπορεί να νηστέψει, και όποιος δεν θέλει να νηστέψει, δεν θα υπάρξει καμία κατηγορία εναντίον του/της.
Ο Ιμάμης Ατ-Τίρμιδι αναφέρει ότι ο Ιμπν ‘Αμπάς (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί του) συνήθιζε να λέει ότι θα έπρεπε να νηστεύουμε αυτές τις δύο μέρες: την 9η και την 10η του Μουχάρραμ για να διαχωρίσουμε τους εαυτούς μας από τους άλλους πιστούς των Βίβλων. (Αναφορά από τον Ατ-Τίρμιδι)
Ο Ιμπν ‘Αμπάς επίσης παραθέτοντας τα λόγια του Προφήτη (ειρήνη και ευλογίες σε αυτόν) είπε, ¨Εάν ζήσω μέχρι την επόμενη χρονιά, θα νηστέψω επίσης την 9η μέρα.¨ (Αναφορά από τον Άχμαντ)
Υπάρχει μια μεγάλη ανταμοιβή στην νηστεία της ΄Ασούρα΄. Υπάρχουν πολλά Χαντίθ τα οποία αναφέρουν τις ευλογίες και τις αρετές της. Είναι, λοιπόν, καλό να νηστεύουμε εκείνη την ημέρα, δεν είναι όμως υποχρεωτικό.