[ 21.01.2016 ]





 

Παρατηρήσεις της Σελήνης εναντίον αστρονομικών υπολογισμών, διαφορετικές απόψεις φικχ (Fiqh), πολλαπλά μαντάχιμπ (madahib), σέχτες (φατρίες) σε αφθονία. Εμείς, οι Μουσουλμάνοι, φαίνεται ότι βρίσκουμε λόγους για να χωρίζουμε. Αλλά αν βάλουμε όλες τις διαφορές και τις γνώμες μας στην άκρη και εξετάσουμε πραγματικά το Ισλάμ, μπορούμε να βρούμε ένα εκατομμύριο λόγους να ενωθούμε. Στην πραγματικότητα, το Ισλάμ δε μας δίνει μόνο λόγους να μας ενώσει, καθορίζει το πλαίσιο για το πως να το πράξουμε. Είχα σκεφτεί συχνά ότι όλος αυτός ο διχασμός δεν είναι σωστός και ευχήθηκα να μπορούσα να κάνω κάτι για αυτό. Τότε αποφάσισα ότι ήταν ένα πρόβλημα μεγαλύτερο από εμένα. Ωστόσο, αυτή ήταν μια ηττοπαθής σκέψη, επειδή το πρόβλημα δεν είναι μεγαλύτερο από εμένα. Κάθε ένας από εμάς έχει την δύναμη να οικοδομήσει την ειρήνη στην δική του κοινότητα. Δεν είναι μόνο θέμα ηγετών. Αν δεν ξεκινήσουμε από μηδενικό σημείο απορρίπτοντας την πεποίθηση ότι η απόκτηση της ειρήνης είναι αδύνατη και μεγαλύτερη από εμάς, κάθε μέτρο προς την ειρήνη που λαμβάνουν οι αντίστοιχοι ηγέτες δεν θα είναι αποτελεσματικό. Η οικοδόμηση της ειρήνης ξεκινάει σε ατομικό επίπεδο.      Η Διαφορά δεν είναι το Τέλος του Κόσμου Το πρώτο πράγμα που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι ο καθένας που θα συναντάμε θα έχει μια διαφορετική γνώμη από εμάς. Ο καθένας προσεγγίζει το Ισλάμ με την δική του αντίληψη, κατανόηση και εμπειρίες. Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε διαφορετικές απόψεις.  Μήπως αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να είσαι καλός αδελφός ή μια καλή αδελφή σε έναν συμπολίτη Μουσουλμάνο ο οποίος σκέφτεται διαφορετικά; Μήπως μια διαφορά σημαίνει το τέλος του κόσμου; Απολύτως όχι. Ο Ιμάμης Αμπντουλλάχ Μπιν Μπαγιά λέει: «Πρέπει να χειριζόμαστε τις διαφορές μας χωρίς αλαζονεία ή προσβλητική γλώσσα, με ανοικτό μυαλό και την πρόθεση να ανακαλύψουμε την αλήθεια από το να κερδίσουμε μια λογομαχία.» Στο πλαίσιο ομιλίας του, στο Φόρουμ για την Προώθηση της Ειρήνης στις Μουσουλμανικές Κοινωνίες, ο Ιμάμης Αμπντουλλάχ Μπιν Μπαγιά προτείνει 12 Ισλαμικές Αξίες για την Οικοδόμηση της Ειρήνης. Αναφέρεται σε αυτές τις αξίες, λέγοντας ότι πρέπει να τις εφαρμόζουμε στην ζωή μας για να μας επιτρέπουν να οικοδομήσουμε κοινότητες και να ξεπεράσουμε διαφορές και διαφωνίες. Αφού γνωρίσουμε τις αρχές για τις οποίες μιλάει ο Ιμάμης, δεν είναι δύσκολο να σκεφτούμε τρόπους να τις εφαρμόσουμε στη ζωή μας. Εμείς απλά πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να κάνουμε την προσπάθεια.   Αρχές και Εφαρμογές Συνεργασία και Αλληλεγγύη: Εργαζόμενοι προς έναν κοινό στόχο οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά. Μπορούμε, στις κοινωνίες μας, να οργανώσουμε πρωτοβουλίες για να κάνουμε ντάουα (dawah), να βοηθήσουμε τους άστεγους, να υποστηρίξουμε και να εκπαιδεύσουμε τη νεολαία στην Ισλαμική γνώση ή  να χορηγήσουμε έναν αριθμό δραστηριοτήτων.  Εάν εμείς οι ίδιοι εργαστούμε από κοινού στην ηθική και έχουμε τη μεγάλη εικόνα στο μυαλό, είναι ευκολότερο να αποκρούσουμε το κακό και τον διχασμό.   Διατήρηση Καλών Σχέσεων: Πείτε «σαλάμ»(salam) στους Μουσουλμάνους που συναντάτε, ακόμα και αν είστε αναστατωμένος(θυμωμένος) μαζί τους. Η μνήμη μιας λογομαχίας θα ξεθωριάσει, αλλά η αίσθηση του ταπεινωμένου προσθέτει προσβολή στο τραύμα και μένει στη μνήμη τους. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα λέγοντας «σαλάμ» είναι ότι αυξάνει την αγάπη μεταξύ αδελφών. Ο Προφήτης Μουχάμμαντ(ειρήνη σε αυτόν) είπε: «Δεν θα μπείτε στον Παράδεισο μέχρι να πιστέψετε, και δεν θα πιστέψετε μέχρι να αγαπάτε ο ένας τον άλλον. Θα μπορούσα να μην σας πω για κάτι, αν το κάνετε θα αγαπήσετε ο ένας τον άλλον. Διαδώστε το «σαλάμ» μεταξύ σας.» (Muslim)   Αδελφοσύνη και Αμοιβαία Κατανόηση: Θυμηθείτε ότι όταν ο Προφήτης και οι σύντροφοί του έκαναν χίζρα, έγιναν αδέλφια μεταξύ τους. Εμείς, ως Μουσουλμάνοι, θα έπρεπε ακόμα να κάνουμε χίζρα μαζί, όχι μόνο στη Μαδίνα(Madinah) αλλά στον Αλλάχ. Καταλάβετε ότι αυτό το ταξίδι μας κάνει αδελφούς και αδελφές. Ακόμα και αν είμαστε στο ίδιο μονοπάτι, όλοι μας βιώνουμε διαφορετικές δοκιμασίες και κάνουμε διαφορετικές θυσίες και η μικρή κατανόηση αυτού μπορεί να μας βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό για να μας φέρει πιο κοντά, ίνσαλά. Σοφία: Ακόμα και η γνώση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όπλο για να βλάψει ή να χωρίσει τους ανθρώπους. Γνωρίζοντας τον σωστό τρόπο να εφαρμόζουμε την γνώση είναι σοφία. Ο Tarek Ghanem σύμβουλος στο OnIslam.net λέει: «Οι λόγιοι του Ισλάμ αναφέρουν ότι ο καλύτερος κλασσικός ορισμός του χίκμα (hikmah)είναι να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή θέση και τμηματικά. Αυτός ο ορισμός είναι τεράστιας σημασίας, δεδομένου αν εφαρμοστεί πλήρως, καμία σκέψη ή ενέργεια θα μπορέσει ποτέ να αντιμετωπιστεί  με σοφία χωρίς την ενσωμάτωση των πλήρη στρωμάτων της ύπαρξης, φυσικής(υλικής) και μεταφυσικής, του εδώ-τώρα και της μεταθανάτιας ζωής, εγγενή και εξωγενή που περιβάλλουν»(source)   Ηθική: Μπορούμε να κάνουμε τα πάντα με την δύναμή μας για να φέρουμε τους ανθρώπους μαζί, αλλά αυτές οι προσπάθειες θα μπορούσαν να αποτύχουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάμε την προσπάθεια. Ο Αλλάχ επιβραβεύει τις ηθικές(ενάρετες) πράξεις είτε είναι επιτυχημένες είτε όχι. Θυμηθείτε να κάνετε το ηθικό έχοντας την ανταμοιβή του Αλλάχ στο μυαλό.    Δικαιοσύνη: «Ω εσείς που πιστέψατε. Να σταθείτε σταθερά στο δίκαιο. Η μαρτυρία σας να είναι εντελώς για τον Αλλάχ και αν πρόκειται να είναι ενάντια στον εαυτό σας ή ενάντια στους γονείς και τους συγγενείς σας, είτε είναι πλούσιοι ή φτωχοί.»(Quran 4:135) Μερικές φορές πρέπει να ομολογήσουμε εναντίον του εαυτού μας(εάν έχουμε κάνει λάθος). Όντας ισχυρογνώμων και αρνούμενος την παραδοχή του λάθους(σφάλματος) όπου το σφάλμα έχει καταστρέψει πολλές οικογένειες, κοινότητες ακόμα και κοινωνίες. Όντας δίκαιος και μάρτυρας της αλήθειας όποια και αν είναι μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό στην διατήρηση της ενότητας.   p>


Πηγή: www.islam.gr
Ιστοσελίδα πηγής: http://http://islamstory.com/en/12-Steps-Peace-Building-Muslims-1

 
Opinion  


Have you read the article above?  
Submit your opinion!   
 
 
   
Φόρμα επικοινωνίας
Επικοινωνία με email
 
   
   
Ώρες προσευχής στην Ελλάδα
Χώροι λατρείας
   
site created & hosted by