Tuesday, November 5, 2024
Γυναίκα

Απαντήσεις σε Μηνύματα Αναγνωστών Σχετικά Με το ΄Αρθρο τα Δικαιώματα της Γυναίκας στο Ισλάμ

΄Αρθρο Απάντηση Σε Ερωτήσεις-Σχόλια Ανανγνωστών

Τα τελευταία άρθρα που δημοσιεύσαμε με θέμα τα δικαιώματα της γυναίκας,φαίνεται ότι ταρακούνησαν κάποιους και θορύβησαν κάποιους άλλους σε σημείο που να μας στείλουν μηνύματα προσπαθώντας να τα αντικρούσουν και να υποβαθμίσουν τη θέση της γυναίκας στο Ισλάμ.

Μιας και δεν φαίνεται να έχουν την υπομονή να διαβάσουν τη σειρά άρθρων που πρόκειται να δημοσιευθούν πάνω στο θέμα, αποφασίσαμε να τους απαντήσουμε σύντομα και να βάλουμε ένα τέλος στην πλάνη τους.

Όποιος πραγματικά αναζητεί την αλήθεια, δεν παραθέτει πράγματα τα οποία απλά έχει ακούσει είτε από μέσα μαζικής ενημέρωσης είτε από άλλους σχετικά με το Ισλάμ. Αλλά ψάχνει τις πηγές του Ισλάμ και από εκεί ενημερώνετε σχετικά με το τι ισχύει πάνω στο κάθε ζήτημα.

Μας γράφουν: Τα δικαίωματα της γυναίκας είναι πολύ μικρότερα από τα δικαιώματα του άνδρα σε όλες τις Ισλαμικές Κοινωνίες.

Απάντηση:
Μάλλον, ο φίλος αναγνώστης δε διάβασε τόσο προσεκτικά το άρθρο μας. Παρά βιάστηκε να στείλει την προσχηματισμένη άποψή του χωρίς καν να διαβάσει τα λεγόμενα μας ή έστω να ενημερωθεί από άλλες σχετικές πηγές.

Οι «Ισλαμικές κοινωνίες» του σήμερα όπως αναφέραμε στο πρώτο κομμάτι του άρθρου μας, σε καμία περίπτωση δε μπορούν να χαρακτηριστούν απόλυτα ισλαμικές εφόσον δεν γίνεται εφαρμογή του ισλαμικού τρόπου ζωής. Οπότε η ζωή και ο τρόπος συμπεριφοράς των κατοίκων των χωρών αυτών δεν εκπροσωπεί σε καμία περίπτωση τη ΣΩΣΤΗ ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. Το Ισλάμ δε θα πρέπει να κρίνεται με βάση το τι πράττει ο κάθε μουσουλμάνος στη προσωπική του ζωή. Αλλά με βάση το τι αναφέρει το Κοράνι και η Σούννα που είναι οι καθοδηγητές στη ζωή του κάθε πιστού.

Θα μπορούσαμε σε αυτό το σημείο να κάνουμε μια σύγκριση με τις δυτικές κοινωνίες και να αναρωτηθούμε βασικά τι εννοούμε με τον όρο δικαιώματα. Μήπως το «δικαίωμα» να κυκλοφορεί κανείς μισόγυμνος; Είναι στα αλήθεια δικαίωμα κάτι που καταρρακώνει την αξιοπρέπεια;

Έχουμε ήδη παραθέσει ορισμένα από τα δικαιώματα της γυναίκας στο Ισλάμ με βάση πάντα το Κοράνι και τη Σούννα. Και τα άρθρα που θα ακολουθήσουν πάνω σε αυτό το ζήτημα θα ξεδιαλύνουν αυτό το θέμα για όποιους τυχόν έχουν αμφιβολίες.Αυτό πάντα με την προϋπόθεση ότι ο καθένας αναζητεί την αλήθεια και δεν έχει προσχηματισμένη γνώμη.

Αναφέρει ο φίλος αναγνώστης:
Το ισλαμικό δίκαιο δίνει λιγότερη κληρονομιά στη γυναίκα της στερεί τα παιδιά τα οποία είναι του άντρα.

Απάντηση:

Πραγματικά ενοχλεί η κληρονομιά στο Ισλάμ, όταν η γυναίκα είναι εκείνη που στο γάμο λαμβάνει μάχρ(προίκα) από τον άντρα, χωρίς το οποίο γάμος δε γίνεται να πραγματοποιηθεί; Το μάχρ επίσης ανήκει στη γυναίκα και ο άντρας δεν έχει δικαίωμα να το ακουμπήσει για κανένα λόγο. Επίσης, η γυναίκα δεν είναι υποχρεωμένη να εργαστεί και η τυχόν περιουσία που κατέχει είναι αποκλειστικά δική της. Ενώ ο άντρας είναι αυτός που πρέπει να συντηρεί και να προσφέρει στο σπίτι. Τέλος, αν η γυναίκα δε μπορεί να κάνει τις δουλειές στο σπίτι, για μια ακόμη φορά ο άντρας της είναι υποχρεωμένος να της προσφέρει βοήθεια. Όλα αυτά στις πλάτες του άντρα και παρά όλα αυτά θεωρείται παράλογο να λάβει λίγο παραπάνω κληρονομιά;

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως στο Ισλάμ η γυναίκα είχε δικαίωμα κληρονομίας την εποχή που στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο «πολιτισμένο κόσμο», οι γυναίκες πάλευαν για αυτά και άλλα παρόμοια δικαιώματα.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχουν διαφόρων ειδών κληρονομιές. Και ανάλογα με την περίσταση γίνεται το μοίρασμα της περιουσίας. Έτσι σε άλλες περιπτώσεις, ο άντρας και η γυναίκα παίρνουν δύο ίσα μερίδια ή η γυναίκα παίρνει παραπάνω και ο άντρας κάποιες φορές δεν κληρονομεί τίποτα.

Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτηση δεν έχει νόημα και δε γίνεται κατανοητό πως ακριβώς ο σύζυγος στερεί τα παιδιά από τη σύζυγο. Η οικογένεια και τα παιδιά βρίσκονται κάτω από μια στέγη και αποτελούν ένα σύνολο. Σε περίπτωση διαζυγίου και αναλογικά με την ηλικία των παιδιών, το ισλαμικό δίκαιο τα παραχωρεί στη μητέρα.

Μας γράφει: Ο άντρας μπορεί να πάρει 4 ενώ η γυναίκα μοιράζεται το σύζυγο.

Απάντηση:
Ας δούμε τι αναφέρει το Κοράνι: Κι αν φοβάστε να αδικήσετε τις ορφανές ( σε περίπτωση γάμου) τα ορφανά,τότε να παντρεύεστε άλλες δύο ή τρείς ή τέσσερις γυναίκες της εκλογής σας. Κι αν όμως φοβάστε μήπως τις αδικήσετε τότε, να παντρεύεστε μόνο μία….(4:3)

Το εδάφιο αυτό αποκαλύφθηκε σε μια κοινωνία όπου οι ’ραβες (και άλλοι) μπορούσαν να έχουν όσες γυναίκες ήθελαν χωρίς φραγμό και στις οποίες συμπεριφέρονταν άδικα. Το Κοράνι λοιπόν βάζει το όριο στις τέσσερις γυναίκες.Ωστόσο, το δεύτερο σκέλος του εδαφίου βλέπουμε πως στην ουσία καταστά ακόμα και αυτόν τον αριθμό απαγορευτικό λέγοντας: Κι αν όμως φοβάστε μήπως τις αδικήσετε τότε να παντρεύεστε μόνο μία.

Και πραγματικά δεν γνωρίζουμε κανένα άντρα – καθότι άνθρωπος – που να είναι σε θέση να τηρήσει αυτόν τον όρο. Δηλαδή να είναι απόλυτα δίκαιος και να προσφέρει τα ίδια ακριβώς πράγματα σε παραπάνω από μία γυναίκα. Αυτό γίνεται φανερό αν αναλογιστούμε ότι σαν άνθρωποι πολλές φορές έχουμε αδυναμία σε κάποια άτομα, ενώ τρέφουμε λιγότερα αισθήματα για κάποια άλλα.

Διαβάζουμε σε ένα άλλο εδάφιο: Ακόμα κι αν τούτο είναι η πιο βαθιά σας επιθυμία, ποτέ δε θα μπορέσετε να είστε δίκαιοι ( στα αισθήματα) ανάμεσα στις γυναίκες σας. (4:129)

Έτσι βλέπουμε πως ο Ισλαμικός νόμος θέτει πληθώρα περιορισμών θέλοντας να προασπίσει τα δικαιώματα της γυναίκας, την ίδια στιγμή που οι κατά τα άλλα πολιτισμένες κοινωνίες καταφεύγουν στην πολυγυνία και τις παράνομες ερωμένες. Πρακτικές που σε καμία περίπτωση δεν τιμούν τη γυναίκα ή προασπίζουν τα δικαιώματά της.

Γράφει:
Τόσο ασήμαντη θεωρείται η γυναίκα που μπορεί να ανήκει σε άλλη ¨κατώτερη” θρησκεία αφού ο άντρας αποφασίζει για τα παιδιά τα οποία περιτέμνει (και κλειτοριδοτέμνει σύμφωνα με πολλούς “άξιους” σεϊχηδες κατά το θέλημά του και ΜΟΝΟ. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΔΩΣΗ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Απάντηση:
Η περιτομή και μόνο η περιτομή είναι κομμάτι της Σούννα του Προφήτη μας και δεν είναι απόφαση του άντρα ή της γυναίκας. Αλλά κομμάτι της θρησκείας μας και του τρόπου με τον οποίο ένας μουσουλμάνος θα πρέπει να πορεύεται.

Αν μια γυναίκα άλλης θρησκείας παντρευτεί κάποιον μουσουλμάνο ( γίνεται να είναι μόνο από μονοθεϊστικές θρησκείες – βλ. Χριστιανισμός, Εβραϊσμός) τότε σε καμία περίπτωση δε θεωρείται κατώτερη. Συνεχίζει κανονικά να λατρεύει αυτό που λατρεύει αφήνοντας τον άντρα της φυσικά να λατρεύει αυτό που λατρεύει. Ο άντρας της είναι υποχρεωμένος να της φέρεται με σεβασμό και μάλιστα να μην την αποκόπτει από την τέλεση των θρησκευτικών της καθηκόντων. Αν δηλαδή για παράδειγμα,επιθυμεί να πάει η γυναίκα του στην εκκλησία ( στην περίπτωση μιας χριστιανής)είναι υποχρεωμένος να της επιτρέψει και να την μεταφέρει και μέχρι την εκκλησία αν είναι δυνατόν.

Ωστόσο για να τελεστεί ένας τέτοιος γάμος θα πρέπει η γυναίκα αυτή να ακολουθεί τη θρησκεία της και να μην είναι άθεη – δηλαδή μόνο στο όνομα Χριστιανή, Εβραία.

Πριν λάβει χώρα γάμος μεταξύ ενός μουσουλμάνου και μιας μη μουσουλμάνας γυναίκας θα πρέπει να υπάρχει συνεννόηση και συμφωνία για το θέμα της θρησκείας των παιδιών. Ο μουσουλμάνος πατέρας έχει μεγάλη ευθύνη για τη θρησκεία των παιδιών του στο Ισλάμ και θα ερωτηθεί την ημέρα της κρίσεως σχετικά με την καθοδήγηση που παρείχε στα παιδιά του. Ωστόσο, θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως στο Ισλάμ δεν υπάρχει εξαναγκασμός και σε καμία περίπτωση δε μπορεί να υποχρεωθεί κανείς να το ακολουθήσει.

Τέλος, ένας μουσουλμάνος πιστεύει σε όλους τους Προφήτες που ένας χριστιανός ή Εβραίος επίσης πιστεύει και σε καμία περίπτωση δε μπορεί να προσβάλει ή να μειώσει την πίστη του. Αντίθετα, ένας χριστιανός- εβραίος δεν πιστεύει στον Προφήτη Μουχάμμαντ και έτσι μπορεί να μην επιδείξει τον κατάλληλο σεβασμό προς το Ισλάμ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *