Tuesday, October 8, 2024
ΙσλάμΠολιτισμός

Αραβικά: Η γλώσσα της τελευταίας θεϊκής έμπνευσης








Η αραβική γλώσσα είναι σημαντικότατη και πολύ πλούσια γλώσσα. Για όσους θέλουν να καταλάβουν το Ισλάμ και το Quran σε βάθος, θα πρέπει οπωσδήποτε να την μελετήσουν και να μάθουν τις διάφορες επιστήμες και τέχνες της.

Είναι η γλώσσα που ομιλείται καθημερινά από πάνω από 500 εκ. ανθρώπους και περίπου 2 δις στις καθημερινές τους προσευχές. Είναι η γλώσσα μιας μεγαλειώδους παράδοσης που έχει κληροδοτήσει στην ανθρωπότητα εκατομμύρια βιβλία και έργα τέχνης, φιλοσοφίας, ποίησης, επιστήμης και άλλα πολλά.

Η Αραβική είναι η γλώσσα της τελευταίας έμπνευσης, του Quran. “Αυτό (το Quran) είναι μια αποκάλυψη από τον Κύριο των πάντων. Με Αυτό κατέβηκε ο έμπιστος απόστολος (ο Jibril). Αυτό παραδόθηκε στην καρδιά του προφήτη (Muhammad) για να καλεί τον κόσμο στην πίστη. Με μια γλώσσα αραβική, κατανοητή και εύχρηστη”. Quran.26. 192-195.

{وَإِنَّهُ لَتَنزِيلُ رَبِّ العَالَمِينَ . نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الأَمِينُ . عَلَى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ المُنذِرِينَ . بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُّبِينٍ} {الشعراء:192-195}.

Λέει ο μελετητής Ibn Taymiya: “Η αραβική γλώσσα είναι το σύμβολο του Ισλάμ και των Μουσουλμάνων κι οι γλώσσες είναι από τα μεγαλύτερα σύμβολα με τα οποία ξεχωρίζουν τα έθνη”.

اللسان العربي شعار الإسلام وأهله، واللغات من أعظم شعائر الأمم التي بها يتميّزون

Η αραβική γλώσσα ξεχώρισε και πήρε εξέχουσα θέση χάρη στο γεγονός ότι έγινε η γλώσσα στην οποία γράφτηκε το Quran. Κατάφερε να είναι η γλώσσα που εξέφρασε με ιδιαίτερη ικανότητα και δεξιότητα τις έννοιες της τελευταίας έμπνευσης.

Λέει ο Imam Ibn Kathir, ερμηνεύοντας το εδάφιο “Εμείς το παραδώσαμε (το Quran), ένα αραβικό Quran, ώστε να το κατανοήσετε”. Quran. 12. 2.

(يوسف:2){إنا أنزلناه قرآنا عربياً لعلكم تعقلون}

Λέει τα εξής: “Είναι επειδή η γλώσσα των Αράβων είναι η πιο εύχρηστη των γλωσσών, η πιο ευρεία, η πιο σαφής και η πιο ικανή να εκφράσει τις έννοιες που ζωντανεύουν τις ψυχές. Για τον λόγο αυτό, παραδόθηκε η πιο τίμια αποκάλυψη με την πιο τίμια γλώσσα στον πιο τίμιο προφήτη μέσω του πιο τίμιου των αγγέλων, στο πιο τίμιο μέρος της γης και η παράδοση του ξεκίνησε στον πιο τίμιο μήνα του έτους. Έτσι έγινε τέλειο από κάθε πλευρά’’. Στο έργο του Tafsir Ibn Kathir.

: “وذلك لأن لغة العرب أفصح اللغات، وأبينها وأوسعها وأكثرها تأدية للمعاني التي تقوم بالنفوس، فلهذا أنزل أشرف الكتب بأشرف اللغات على أشرف الرسل بسفارة أشرف الملائكة، وكان ذلك في أشرف بقاع الأرض، وابتدئ إنزاله في أشرف شهور السنة وهو رمضان، فكَمُل من كلّ الوجوه“(تفسير ابن كثير:3/121).

Εξ’ ου και η στενή σχέση ανάμεσα στο Quran και την αραβική γλώσσα. Η γλώσσα είναι το δοχείο της αθάνατης έμπνευσης. Ο κάθε μουσουλμάνος χρειάζεται την αραβική γλώσσα προκειμένου να μάθει από πρώτο χέρι για την θρησκεία του και τις λατρείες του. Επίσης κάθε γνώστης και μαθητευόμενος χρειάζεται την αραβική γλώσσα επειδή είναι η γλώσσα της γνώσης και των επιστημών του Ισλάμ.

Λέει ο Iman Ibn Kayim al Jawziya: “Δεν αντιλαμβάνεται την σημασία του Quran παρά μόνο κάποιος που κατανοεί τη γλώσσα των Αράβων, την αραβική λογοτεχνία, την αραβική ποίηση και ρητορική και τις υπόλοιπες τέχνες αυτής της γλώσσας”.

ابن قيّم الجوزيّة: “وإنّما يعرف فضل القرآن مَنْ عرف كلام العرب، فعرف علم اللغة وعلم العربية، وعلم البيان، ونظر في أشعار العرب وخطبها ومقاولاتها في مواطن افتخارها، ورسائلهامن كتابالفوائد المشوق إلى علوم القرآن“.

Λέει επίσης ο Iman Al Shafii : “Η γλώσσα που επέλεξε ο ύψιστος Allah είναι η αραβική γλώσσα. Με αυτήν παρέδωσε το βιβλίο του, την όρισε ως γλώσσα του τελευταίου του Προφήτη. Γι’ αυτό λέμε: όποιος έχει τη δυνατότητα, θα  πρέπει να μάθει την αραβική”.

 

الإمام الشافعي اللسان الذي اختاره الله عز وجل لسان العرب فأنزل به كتابه العزيز، وجعله لسان خاتم أنبيائه محمد صلى الله عليه وسلم؛ ولهذا نقول: ينبغي لكل أحد يقدر على تعلم العربية أن يتعلمها ..”.

Λέει ο μελετητής Ibn Taymiya:” Η αραβική γλώσσα είναι μέρος της πίστης. Το να τη γνωρίσει κανείς είναι καθήκον του, επειδή η κατανόηση του Quran και της παράδοσης του Προφήτη αποτελεί καθήκον, πράγμα που δεν γίνεται παρά μόνο μέσω της αραβικής γλώσσας. Και ό, τι είναι απαραίτητο για την πραγματοποίηση ενός καθήκοντος, αποτελεί – κι αυτό το ίδιο – καθήκον”.

ابن تيمية: “إن نفس اللغة العربية من الدين، ومعرفتها فرض واجب، لأن فهم الكتاب والسنة فرض، ولا يفهم إلا باللغة العربية، وما لا يتم الواجب إلا به فهو واجب“(اقتضاء الصراط المستقيم:207).