Sunday, March 3, 2024
Η Ζωή τουΟ Προφήτης Μουχάμμαντ

Βιογραφία του Προφήτη Μουχάμμαντ 12

Ισράα, η κορύφωση της Θεϊκής Αποθέωσης

Αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο γεγονός ως ένα σημείο της ζωής του Προφήτη Μουχάμμαντ, αν και έχουμε αναφερθεί στο ίδιο θέμα στη γωνιά «Γεγονότα».

Μετά τις πολλές δυσκολίες και δοκιμασίες, στις οποίες οι Κουραϊσίτες υπέβαλαν τον Προφήτη, ο Θεός ήθελε να του δείξει το μεγαλείο της δημιουργίας του σε ένα ταξίδι θαύμα, που θα έμενε ως λαμπερό σημείο στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Κι έτσι έγινε το γνωστό ταξίδι Ισρά και Μιιράζ…

Το ταξίδι θα αποτελέσει ταυτόχρονα κι ένα βήμα προετοιμασίας για την Εγίρα, τόσο για τον Προφήτη όσο και για τους συνοδούς του.
Το Κοράνι αναφέρει σχετικά: όντως είδε -ο Προφήτης- τα μεγαλύτερα από τα θαύματα του Κυρίου του. Το Κοράνι 53-18.
Οι δυο σούρες του Κορανίου που μιλούν για το γεγονός καθιερώνουν τον Προφήτη Μουχάμμαντ ως τον τελευταίο Προφήτη, τον καθοδηγητή των επόμενων γενεών.

Η ροή των γεγονότων :

Όπως αφηγείται ο ’νας μπιν Μάλικ, γνωστός συνοδός του Προφήτη, λέει ο τελευταίος:
Ίππευσα το Αλ Μπουράκ, ένα ζώο άσπρο, ψηλό και  πολύ γρήγορο, το οποίο με πήγε στα Ιεροσόλυμα. Εκεί το έδεσα στον κρίκο όπου δένουν οι προφήτες, μπήκα στο τζαμί και προσευχήθηκα στο Αλλάχ. Ύστερα, όταν βγήκα, ο Γαβριήλ μου έφερε δυο δοχεία, το ένα με γάλα και το άλλο με κρασί. Διάλεξα το γάλα κι ο Γαβριήλ σχολίασε: διάλεξες την ανθρώπινη μέθοδο.
Ο Προφήτης ανέβηκε στους επτά ουρανούς, όπου τον καλωσόρισαν όλοι οι Προφήτες: στον πρώτο ουρανό ο Αδάμ, στο δεύτερο οι Ιησούς και Γιάχια (Ιωάννης) τα ξαδέλφια, στον τρίτο ουρανό ο Ιωσήφ, στον τέταρτο ο Ιντρίς, στον πέμπτο ο Ααρών, στον έκτο ο Μωϋσής και στον έβδομο ο Αβραάμ.
Σε εκείνο το ταξίδι επιβλήθηκαν από τον Αλλάχ οι πέντε καθημερινές προσευχές. Στην αρχή επιβλήθηκαν 50 καθημερινές προσευχές, ο Μωϋσής όμως μου συνέστησε να παρακαλέσω το Θεό να μου τις ελαφρύνει ώστε οι πιστοί να τις αντέξουν. Ο Αλλάχ με απάλλασσε από 10 προσευχές κάθε φορά, ώσπου έφτασα στις πέντε προσευχές. Τότε ντράπηκα να ζητήσω άλλες απαλλαγές κι έτσι έμειναν πέντε καθημερινές προσευχές, οι οποίες έχουν αμοιβή ίση με πενήντα σε όποιον τις εκτελεί σωστά και σέβεται τις διαταγές τους.

Όπως αναφέρουν ισλαμικές πηγές, το ταξίδι Ισράα και Μιράζ, έγινε ένα χρόνο πριν την Εγίρα του Προφήτη στην Μαντίνα.
Όταν ο Προφήτης επέστρεψε από το ταξίδι του, διηγήθηκε στους ανθρώπους της Μέκκας το ταξίδι και τι συνάντησε σε αυτό. Οι Κουραϊσίτες βέβαια άρχισαν να το κοροϊδεύουν. Μάλιστα ένας από αυτούς του ζήτησε να περιγράψει τους προφήτες και το τέμενος στα Ιεροσόλυμα.

Ο Προφήτης περιέγραψε τους προφήτες και επειδή λόγω νύχτας, δεν παρατήρησε το τέμενος, ο Γαβριήλ του ενέπνευσε την εικόνα του ώστε να το περιγράψει.

Ύστερα τον ρώτησαν για κάποια εμπορικά καραβάνια που επρόκειτο να καταφτάσουν. Ο Προφήτης τους ανέφερε μερικές λεπτομέρειες γι’ αυτά και αργότερα διαπίστωσαν ότι τα στοιχεία είναι αληθή, αφού ρώτησαν τους ανθρώπους του καραβανιού.

Οι Κουραϊσίτες δεν μπορούσαν να αρνηθούν όλα αυτά τα στοιχεία, ωστόσο τον αποκάλεσαν μάγο και βέβαια δεν το πίστεψαν πάλι.
Το ταξίδι ήταν μεγάλη δοκιμασία και για τους μουσουλμάνους, μερικοί εκ των οποίων αποστάτησαν από το Ισλάμ, ενώ άλλοι παρέμειναν στην πίστη τους.

Ένας σταθερός πιστός ήταν ο Αμπού Μπακρ. Του είπαν μερικοί:
– Ο Προφήτης σου υποστηρίζει ότι ταξίδεψε τη νύχτα στα Ιεροσόλυμα και επέστρεψε πριν ξημερώσει!
Ο Αμπού Μπακρ τους ρώτησε αν το είπε αυτό ο ίδιος ο Προφήτης και όταν του απάντησαν θετικά σχολίασε:
– Αν το είπε πραγματικά, τότε είναι αλήθεια. Εγώ τον πιστεύω σε πράγματα που είναι πιο απίθανα για εσάς, τον πιστεύω στην έμπνευση από τον Αλλάχ που του έρχεται σε μια ώρα…

Έκτοτε ο Αμπού Μπακρ αποκαλούνταν Αλ Σιντίκ που σημαίνει «ο σταθερός και φερέγγυος πιστός».

Το ταξίδι του Ισράα και Μιιράζ δεν ήταν καθόλου τυχαία συγκυρία, γιατί εκός από παρηγοριά για τον Προφήτη και τους συνοδούς του, ήταν κι ένα κατώφλι για το επόμενο βήμα: το κράτος που θα ιδρυθεί στη Μαντίνα, πώς;

Το κράτος χρειαζόταν, όπως κάθε κράτος, πιστούς άνδρες και οπαδούς έτοιμους για κάθε θυσία. Όσοι δεν ήταν έτοιμοι για τέτοιες θυσίες ή δεν είχαν την απόλυτη πίστη, θα φαίνονταν σε τέτοια δοκιμασία, κάτι που έγινε.

Το ταξίδι ήταν και μια απόδειξη για τη τόλμη του Προφήτη, επειδή έπρεπε να αντιμετωπίσει τους Κουραϊσίτες με ένα νέο θαύμα που ήξερε εκ των προτέρων ότι θα το διαψεύσουν και θα τον κοροϊδέψουν, γιατί μόνο αυτό έκαναν μέχρι τότε. Παρόλα αυτά τους το δηγήθηκε με τις αποδείξεις που ζήτησαν. Βέβαια η υπεροψία που είχαν τους απέτρεψε να πιστέψουν, όπως προαναφέρθηκε.
Επισήμανση:
Παρατηρείται ότι η προσεχή είναι η μόνη τελετή του Ισλάμ που επιβλήθηκε εξ ουρανού και όχι επί της γης κι αυτό είναι μια ένδειξη για το πόσο σημαντική και επιβεβλημένη είναι.

Πράγματι, ο ρόλος της καθημερινής προσευχής είναι πολύ μεγάλος στην καθοδήγηση και στη γαλήνη των ψυχών μας κι αυτό είναι ένα θέμα που μελετούν σήμερα αρκετές έρευνες της ψυχολογίας και της επιστήμης.

Επίσης  ο Προφήτης αναφέρθηκε σε μερικές κοινωνικές αρρώστιες και στις τιμωρίες τους όπως η αλαζονεία, η μηχανορραφία, η τοκογλυφία, η άδικη μεταχείριση των ορφανών, η μοιχεία, η αποχή από την ελεημοσύνη κι άλλα.

Αυτό επίσης δείχνει πόσο σοβαρές είναι οι κοινωνικές αδικίες γενικά, κάτι που το Ισλάμ τονίζει πολύ, αφού η ατομική αμαρτία όπως η απομάκρυνση από τη θρησκεία, αν και βλάπτει μόνο το ίδιο το άτομο, έχει μεγαλύτερο περιθώριο για συγχώρηση από το Θεό, ο οποίος επιδεικνύει πολύ έλεος και αγάπη προς τους αμαρτωλούς.Όταν όμως αδικούμε κάποιον θα πρέπει, προκειμένου να συγχωρηθούμε, να μας συγχωρήσει ο ίδιος ο αδικημένος κι αυτό δεν είναι πάντα εγγυημένο.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *