Saturday, April 20, 2024
ΔιδασκαλίαΟ Προφήτης Μουχάμμαντ

Δουλεύουμε ταυτοχρόνως για δυο ζωές

Πολλοί άνθρωποι έχουν την εντύπωση πως ο δικός μας κόσμος είναι πάντα αντίθετος με τον κόσμο της Δευτέρας Παρουσίας και πώς το να υποβάλεις κόπο για την εγκόσμια ζωή είναι σίγουρα αντίθετο στην προσπάθεια να ικανοποιήσεις τον Αλλάχ.

Τα πράγματα δεν είναι έτσι όμως. Μπορεί ο καθένας να έχει ως σκοπό να πετύχει και στις δυο ζωές. Κι αυτός είναι ο σκοπός του Ισλάμ: μια σωστή ισορροπία ανάμεσα στην εγκόσμια ζωή και την άλλη ζωή, ανάμεσα στην ψυχή και το σώμα, προτιμώντας βεβαίως, την άλλη ζωή που είναι η αθανασία.

Λέει το Κοράνι : «Kαι ας επιδιώκεις – με όσα πλούτη σου έχει χαρίσει ο Αλλάχ- την  Μέλλουσα ζωή- και μην ξεχνάς το μερίδιο σου από τον κόσμο αυτόν. Και να δείξεις καλοσύνη (στον κόσμο) όπως ο Αλλάχ σου έχει δείξει καλοσύνη. Και μην επιδιώκεις να σπείρεις την διαφθορά στον κόσμο. Ο Αλλάχ δεν αγαπάει όσους διαφθείρουν.»  (Κοράνι 28. 77).

قال الله تعالى: {وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الآخِرَةَ وَلا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِنْ كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ} [(77) سورة القصص].

Εδώ μας λέει το Κοράνι να χρησιμοποιούμε όσα αγαθά μας έχει χαρίσει ο Αλλάχ στην αναζήτηση της ικανοποίησης Του, ώστε να πετύχουμε τον απώτερο στόχο, δηλαδή τον παράδεισο. Από την άλλη όμως, μας λέει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αν ο πιστός απολαμβάνει την ζωή του καταναλώνοντας θεμιτά και επιτρεπτά αγαθά που μας χάρισε ο δημιουργός μας, χωρίς υπερβολές και σπάταλη.

Ενώ ο προφήτης – ειρήνη πάνω του- καθόταν με τους συνοδούς του, πέρασε απο μπροστά τους ένας νέος και στιβαρός άνδρας. Οι συνοδοί του Προφήτη όταν είδαν τον άνδρα είπαν: «Μακάρι αυτό να ήταν για τον Αλλάχ (να έχει ως σκοπό την ικανοποίηση του Αλλάχ).»

Ο Προφήτης σχολίασε:

  • Αν έχει βγει να κερδίσει το ψωμί των μικρών του παιδιών, τότε είναι για τον Αλλάχ.
  • Κι αν έχει βγει για να φροντίσει τους γέροντες γονείς του, τότε είναι για τον Αλλάχ.
  • Κι αν έχει βγει να βρει ο ίδιος τα προς το ζην, τότε είναι επίσης για τον Αλλάχ.
  • Αν όμως, έχει βγει για λόγους αλαζονείας και υπεροψίας, τότε είναι για τον Σατανά.

 

في صحيح : الترغيب والترهيب” مر على النبي صلى الله عليه وسلم رجل فرأى أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم من جلده ونشاطه فقالوا يا رسول الله ! لو كان هذا في سبيل الله , فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

إن كان خرج يسعى على ولده صغارا فهو في سبيل الله , وإن كان خرج يسعى على أبوين شيخين كبيرين فهو في سبيل الله , وإن كان خرج يسعى على نفسه يعفها فهو في سبيل الله , وإن كان خرج يسعى رياء ومفاخرة فهو في سبيل الشيطان “

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *