Friday, April 19, 2024
Προσωπικότητες

 Ζαϊντ Μπιν Θάμπιτ: Ο Ήρωας Του Κορανίου

Εάν κρατήσεις το Κοράνι στα χέρια σου, απαγγείλεις τα εδάφια του, διαβάσεις τις ενότητες του, να ξέρεις ότι πίσω από το μεγαλοπρεπές έργο αυτό υπάρχει ένας μεγάλος άνθρωπος: ο Ζαϊντ μπιν Θάμπιτ.

Ο Ζαϊντ είναι από τους Ανσάρ, τους κατοίκους της Μαντίνας που ασπάστηκαν το Προφήτη, και τον υποστήριξαν μέχρι εσχάτων..

Όταν ο Προφήτης πρωτοήρθε στην Μαντίνα, ο Ζαϊντ ήταν 11 χρόνων, ο Προφήτης τον ευλόγησε με μια προσευχή του.
Ο Ζαϊντ είχε μια προσωπικότητα με πολλές πτυχές: λάμβανε τη γνώση από το Κοράνι από τον ίδιο το Προφήτη, ήταν από εκείνους που έγραψαν τα εδάφια του, έμαθε ξένες γλώσσες ώστε να συντάσσει την αλληλογραφία του Προφήτη με τους τότε ηγέτες του κόσμου.
Ο Ζαϊντ ήταν ιδιαίτερα σεβαστός στη ισλαμική κοινωνία.
Μία φορά ετοιμαζόταν ν’ ανέβει στο άλογο του.
Ο Αμπντουλλάχ μπιν Αμπάς,  ξάδελφος του Προφήτη- του κράτησε το σκοινί του αλόγου ώστε να ανέβει:
–         Μη το κάνεις ξάδελφε του Προφήτη, είπε ο Ζαϊντ.
–         Έτσι κάνουμε με τους λόγιους/γνώστες μας, απάντησε ο Αμπντουλλάχ..

Μετά το θάνατο του Προφήτη, η ανάγκη να συγκεντρωθούν όλα τα τμήματα του Κορανίου σε ένα βιβλίο ήταν μεγάλη.
Ο πρώτος χαλίφης Αμπού Μπακρ, αφότου ζήτησε τη καθοδήγηση από τον Αλλάχ, και τη συμβουλή των ειδικών, ανέθεσε αυτό το μεγάλο έργο στον Ζαϊντ.
–         Είσαι νέος άνθρωπος και σε εμπιστευόμαστε, είπε ο Αμπού Μπακρ.

Ο Ζαϊντ ανέλαβε το πιο σοβαρό έργο στην ιστορία του Ισλάμ.
Κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες, συγκέντρωσε τα εδάφια από όσους τα ειχαν αποστηθισμένα, τα σύγκρινε με τα γραπτά, ρώτησε τους ειδικούς, μέχρι που ολοκλήρωσε το έργο του.
Όλη αυτή η δουλειά ήταν σύμφωνη με τη άποψη των μεγάλων συνοδών του Προφήτη, οι οποίοι άκουσαν το Κοράνι απευθείας από αυτόν.
Η δουλειά του Ζαϊντ ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Εκείνος τη σχολιάζει με τα εξής λόγια:
–          Μα το Θεώ, αν μου ανέθεταν να μεταφέρω ένα βουνό από τη θέση του σε μια άλλη θέση, θα μου ήταν πιο εύκολο, παρά να μαζέψω το Κοράνι.
Και δεν είχε άδικο γιατί από αυτό εξαρτάται η πίστη των επόμενων γενεών των  μουσουλμάνων.
Τον βοήθησε όμως η μεγάλη του εμπειρία, και πριν αυτήν ο προσανατολισμός από τον Αλλάχ..
«εμείς παραδώσαμε το Κοράνιο κι εμείς είμαστε οι προστάτες του»

( انا نحن نزلنا الذكر وان له لحافظون)..

Αυτό ήταν το πρώτο στάδιο στη συγκέντρωση των εδαφίων του Κορανιού.
Αυτήν την φορά όμως συγκεντρώθηκαν σε περισσότερα από ένα βιβλία. Έτσι η ανάγκη πάλι να μαζευτούν σε ένα μόνο βιβλίο ήταν άμεση.

Στο χαλιφάτο του Οθμάν, τρίτου διαδόχου του Προφήτη, αρκετοί μη Άραβες ασπάστηκαν το Ισλάμ.
Η ανάγκη για μεγαλύτερη ακρίβεια στο Κοράνι ήταν μεγάλη γιατί οι καινούργιοι μουσουλμάνοι άρχισαν να το διαβάζουν με διαφορές ο ένας από τον άλλον.

Ο Οθμάν αναθέτει το έργο πάλι στον Ζαϊντ.
Αυτός με τη σειρά του κάλεσε τους βοηθούς του.
Ήταν όλοι τους από τους συντάκτες του Κορανίου.
Η άποψη του Ζαϊντ όμως ήταν καθοριστική όταν υπήρχε κάποια δυσκολία.
Ο Ζαϊντ και οι βοηθοί του υπέβαλαν ίδιες προσπάθειες με εκείνες της πρώτης φοράς μέχρι που έφεραν σε πέρας το σοβαρό έργο.

Όλοι οι μουσουλμάνοι των επομένων γενεών χρωστάνε σε αυτούς τη μεγαλύτερη χάρη στη ζωή τους.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *