Thursday, December 5, 2024
Η Ζωή τουΟ Προφήτης Μουχάμμαντ

Βιογραφία Του Προφήτη Μουχάμμαντ 6

Οι αντιδράσεις της φυκής Κουραϊς ενάντια στο κάλεσμα του Προφήτη Μουχάμμαντ

Διάφοροι τρόποι καταδίωξης του Ισλάμ
Οι ειδωλολάτρες Κουραϊσίτες συμφώνησαν ομόφωνα να καταπολεμήσουν το Ισλάμ, αφού κατάλαβαν ότι θα τους αλλάξει τη ζωή και θα καλεστούν για επιθεώρηση των ιδεολογιών τους περί πάντων.
– Προσπάθεια απομάκρυνσης του Αμπου Τάλιμπ
Ο Αμπου Τάλιμπ, θείος του Προφήτη, παρόλο που δεν ασπάστηκε το Ισλάμ, ήταν υποστηρικτής του Προφήτη, πράγμα που έδωσε στον τελευταίο ένα βαθμό προστασίας και αιγίδας, αφού ο Αμπου Τάλιμπ ήταν γνωστός ηγέτης και μεγάλη προσωπικότητα της Κουραϊς.
Οι Κουραϊσίτες προσπάθησαν πολλές φορές να πείσουν  τον θείο για την άρση της προστασίας του, αλλά αυτό κατέστη αδύνατον.

Οι Κουραϊσίτες ξαναπροσπάθησαν να απομακρύνουν τον Αμπου Τάλιμπ, του είπαν: Γιατί δεν παίρνεις το Ιμάρα μπιν αλ- Ουαλίντ, που είναι εμφανίσιμο και μυαλωμένο παιδί, να τον έχεις για γιο και να μας παραδώσεις τον Μουχάμμαντ που έχει αλλάξει την θρησκεία των πατεράδων σου και δίχασε τους Κουραϊσίτες, έτσι έχεις άνδρα έναντι άνδρα;

Ο Αμπου Τάλιμπ τους απάντησε με κατηγορηματικό τρόπο: Μα τι άδικη πρόταση! Μου δίνετε το γιο σας να τον θρέψω και να τον μεγαλώσω και παίρνετε το γιο μου να τον σκοτώσετε, αυτό δεν γίνεται με τίποτα…
Στην πορεία ο Αμπου Τζάχλ θα προσπαθήσει να παραβιάσει το άσυλο του Αμπου Τάλιμπ, όμως ο Χάμζα, ο δεύτερος θείος του Προφήτη θα αντιδράσει χτυπώντας τον στο μέτωπο, πληγώνοντας τον, και προκαλώντας τον να  εκδικηθεί εάν μπορούσε.

Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό  όπου ο Προφήτης ενώ προσευχόταν μπροστά στην Αλ-Κάαμπα, ένας Κουραϊσίτης έφερε έντερα ζώου με ακαθαρσίες και αίματα, και τα έριξε πάνω του. Οι Κουραϊσίτες γελούσαν πολύ, ενώ ο Προφήτης συνέχισε την προσευχή του, μέχρι που ήρθε η κόρη του Φάτιμα- ήταν τότε μικρή- και  του καθάρισε τα ρούχα.
Σε άλλο περιστατικό, οι ηγέτες των Κουραϊς μαζεύτηκαν στο τέμενος, και αναφέρθηκαν στον Προφήτη σχετικά με το τι έλεγε για τα είδωλα τους.
– Έχουμε κάνει πολλή υπομονή με αυτόν, αναφέρει με κακά λόγια τους θεούς μας και υποστηρίζει πως δεν είμαστε μυαλωμένοι, κάναμε πολλή υπομονή για ένα σοβαρό ζήτημα.
Ενώ μιλούσαν εμφανίστηκε ο Προφήτης και έτρεξαν όλοι προς αυτόν.Στάθηκαν γύρω του.
– Εσύ αναφέρεις με τέτοια λόγια του θεούς μας;
– Ναι, απάντησε ο Προφήτης.
Ένας από αυτούς τον έπιασε από τα ρούχα και ο Αμπού Μπάκρ έτρεξε κλαίγοντας, στάθηκε μπροστά τους και είπε:
– Σκοτώνετε έναν άνθρωπο, επειδή λέει ο θεός μου είναι ο Αλλάχ;

Ο Αμπού Λάχαμπ, ο θείος του Προφήτη, τον ακολουθούσε στις αγορές και όπου πήγαινε για να τον διαψεύδει, και να προειδοποιεί τους άλλους για τους κινδύνους του.
’λλη φορά ο Ουμάια μπιν Χάλαφ έφτυσε τον Προφήτη στο πρόσωπό.

Οι Κουραϊσίτες λίγο πριν μεταναστεύσει ο Προφήτης στη Μαντίνα, έκαναν και μια απόπειρα να τον σκοτώνουν, αλλά το σχέδιο απέτυχε.
Οι πειρασμοί δεν ήταν μόνο σωματικοί. Οι Κουραϊσίτες κορόϊδευαν τον Προφήτη κάθε φορά που περνούσε από αυτούς και του φώναζαν: Δε σου μίλησε κανείς εξ ουρανού σήμερα;

Οι προσπάθειές τους δεν ήταν μόνο απειλητικές. Πολλές φορές του κάναν κάποιες προσφορές που στόχευαν στην αποτροπή του από το να συνεχίσει το έργο του.
Οι Κουραϊσίτες σε κάποια φάση είπαν: Βρείτε τον πιο γνώστη μεταξύ σας σε θέματα μαγείας, μοναχισμού, και ποίησης και ας έρθει μπροστά σε αυτόν που μας έχει διχάσει, και έχει υποβαθμίσει την πίστη μας για να του μιλήσει και ας δούμε τι θα του απαντήσει.
Έτσι βρήκαν έναν γνωστό τους, τον Ούμπα μπιμ αλ-Ραμπί’ε, που πήγε στον Προφήτη, και απευθύνθηκε σε αυτόν λέγοντας:
– Ω! Μουχάμμαντ, είσαι καλύτερος του παππού σου Αμπντουλ Μούταλιμπ;
Ο Προφήτης δεν απάντησε,  καθώς δεν ήθελε να κάνει τέτοια άστοχη συζήτηση.
Ο Οϋτμπα συνέχισε:
– Εάν αυτοί είναι καλύτεροι σου, αυτοί έχουν λατρέψει τους θεούς που προσβάλεις και εάν εσύ είσαι καλύτερος, μίλα να σε ακούσουμε, γιατί δεν έχουμε βρεί μεγαλύτερη ατυχία από σένα. Μας δίχασες και πρόσβαλες την πίστη μας, μας ρεζίλεψες σε όλους τους ’ραβες, μέχρι που διαδόθηκε μεταξύ τους ότι οι Κουραϊς έχουν έναν μάγο, έναν ποιητή.
Εάν αυτό που έχεις είναι οικονομική ανάγκη, θα σου μαζεύουμε λεφτά από μας ώστε να γίνει ο πλουσιότερος μας κι αν θέλεις να παντρευτείς, διάλεξε όποιες γυναίκες των Κουραϊς να σε παντρέψουμε με 10 από αυτές.
– Τελείωσες; Ρώτησε ο Προφήτης.
– Ναι, απάντησε ο Ούτμπα.
Ο Προφήτης άρχισε να απαγγέλλει εδάφια του Κοράνιο:
«Χά μίμ, μια Αποκάλυψη από τον Παντελεήμονα, τον Πολυεύσπλαχνο. Μια αποκάλυψη της οποίας τα εδάφια έχουν επεξηγηθεί με την αραβική γλώσσα, για κάποιους που κατανοούν… εάν όμως αδιαφορήσουν, να τους πεις: σας προειδοποιώ ένα κεραυνό παρόμοιο με εκείνο των ’ντ και των Θαμούντ »
– Φτάνει, δεν έχεις τίποτα άλλο, τον διέκοψε ο Ούτμπα.
– Όχι, απάντησε ο Προφήτης.
Ο Ούτμπα, επέστρεψε στους Κουραϊσίτες, που τον ρώτησαν:
–  Τι έχεις;
–  ’κουσα λόγια που παρόμοια τους δεν έχω ακούσει ποτέ μου, δεν είναι ούτε ποίημα ούτε μαγεία, ούτε λόγια μοναχών. Ακούστε με Κουραϊσίτες και παρατήστε αυτόν τον άνθρωπο, γιατί  τα λόγια του θα έχουν μεγάλη επίδραση, έτσι εάν οι ’ραβες του ρίξουν, θα απαλλαχτείτε από αυτόν με  χέρια άλλων κι εάν κυριαρχήσει αυτός πάνω τους, το βασίλειο του θα είναι και δικό σας και θα είστε οι πιο ευτυχισμένοι μεταξύ όλων.
– Σε έχει μαγέψει κι εσένα με την γλώσσα του, είπαν οι Κουραϊσίτες.
– Αυτή είναι η γνώμη μου κι ας κάνετε ότι θέλετε, απάντησε ο Ούτμπα.

Σε άλλο περιστατικό, οι Κουραϊσίτες κατηγόρησαν το Προφήτη με τα συνηθισμένα, και όταν του πρότειναν τα ίδια, αυτός απάντησε κατηγορηματικά:
– Δεν έχω τίποτα από αυτά που με κατηγορείτε, ούτε στάλθηκα να σας ζητήσω κάτι από τα λεφτά σας, ούτε την δόξα ούτε να γίνω βασιλιάς σας, αλλά ο Αλλάχ με έστειλε για σας ως απόστολο και μου παράδωσε μια αποκάλυψη, και με διάταξε να είμαι προειδοποιτής σας. Έτσι σας παρέδωσα το μήνυμα και σας συμβούλευσα. Εάν το δεχτείτε θα είναι το δικό σας μερίδιο σε αυτήν την ζωή και στην έσχατη ζωή, αλλιώς θα κάνω υπομονή μέχρι να κρίνει μεταξύ μας ο Θεός.
Με την ηρωική στάση του Προφήτη και των συνοδών του, οι προτάσεις πήραν άλλες μορφές. Μια από αυτές ήταν η εξής:
– Μουχάμμαντ, να λατρέψουμε τον Θεό σου και σύ τους δικούς μας, έτσι εάν έχεις δίκαιο εσύ παίρνουμε εμείς ένα μερίδιο κι εάν έχουμε εμείς δίκαιο παίρνεις εσύ από μας.
Η απάντηση αυτήν την φορά ήρθε από το Κοράνιο:
«Λέγε: Ω! εσείς αρνητές της Πίστης. Δεν λατρεύω αυτά που λατρεύετε. Κι ούτε εσείς λατρεύετε αυτό που λατρεύω. Κι ούτε θα λατρεύω αυτά που λατρεύετε. Κι ούτε εσείς θα λατρεύετε αυτόν που λατρεύω. ’λλη πίστη έχετε εσείς, και άλλη έχω εγώ.»
Οι Κουραϊσίτες δεν θα υποχωρούσαν εύκολα, ξαναζήτησαν από τον Προφήτη να διαγράψει από το Κοράνιο τα εδάφια που αναφέρουν τα είδωλα τους, η απάντηση ήρθε πάλι από το Κοράνιο:
«κι εάν οι θείες Εντολές μας απαγγελθούν φανερές σε αυτούς, λένε όσοι δεν πιστεύουν στην έσχατη μέρα: να φέρεις άλλο Κοράνιο, ή να το αλλάξεις, πες: δεν είναι στο χέρι μου να το αλλάξω εξ ιδίων μου, δεν ακολουθώ παρά μόνο ό΄τι μου εμπνέεται, εγώ φοβάμαι να παρακούσω τον Θεό μου τα βάσανα μιας Μεγάλης Μέρας. »

Προπαγάνδα και δυσφήμηση
Οι Κουραϊσίτες εν όψει του προσκυνήματος μαζεύτηκαν για διαβούλευση, ώστε να μπορέσουν να παρουσιάσουν μια ενωμένη στάση απέναντι στον Προφήτη και την καινούργια θρησκεία, καθώς αναμενόταν να επισκεφτούν τη Μέκκα πολλοί ’ραβες από τις γύρω περιοχές της Αραβικής Χερσονήσου,
Για αυτό επιθυμούσαν να μην επηρεαστεί κανένας τους από τον Μουχάμμαντ  κι έτσι να επιτευχθεί η εξάπλωση του Ισλάμ και εκτός Μέκκας.
Δεν ήταν τόσο απλό να βρούν την κατάλληλη κατηγορία που θα την καταλόγιζαν στον Προφήτη, αφού ήταν άνθρωπος χωρίς ελαττώματα, αλλά ήταν καθ’όλα έτοιμοι να το προσπαθήσουν.

Επικεφαλής τους στην απόπειρα αυτή ήταν ο Αλ-Ουαλίντ μπιν αλ-Μουγγίρα, ένας από τους γνωστούς ηγέτες της Μέκκας.
– Πρέπει να έχουμε μια συγκεκριμένη άποψη για τον Μουχάμμαντ, ώστε να απομακρύνουμε τους προσκυνητές από αυτόν.
– Πες μας εσύ τι να πούμε για αυτόν.
– Εσείς ξέρετε καλύτερα, πείτε μου να ακούσω.
– Να πούμε πως είναι μοναχός.
– Δεν είναι, έχω δει τους μοναχούς και τα λόγια τους, δεν είναι τίποτα από αυτά.
– Να πούμε, τρελός;
– Όχι, δεν είναι αυτά συμπτώματα τρέλας.
–  Να πούμε ποιητής;
– Ξέρουμε το ποίημα και την τέχνη του, δεν είναι κάτι παρόμοιο.
– Να πούμε μάγος;
– Δεν είναι μάγος, έχουμε τους μάγους και την μαγεία τους, δεν είναι από αυτά.
– Τότε τι να πούμε;
–   Μα τον Θεό, τα λόγια του έχουν γλύκα και η ρίζα του είναι βαθιά στερεωμένη, τα κλαδιά του έχουν καρπούς και οποιαδήποτε προσπάθεια να τον μιμηθείτε θα φανεί άστοχη. Το πιο λογικό που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εναντίον του είναι να πούμε πως είναι μάγος, να πούμε: Είναι ένας μάγος που χωρίζει τον άνθρωπο με τον πατέρα του, τον χωρίζει από τον αδελφό του, τη γυναίκα του, και τη φυλή του.
Το Κοράνιο αναφέρεται στην προαναφερόμενη συζήτηση, και στον Αλ-Ουαλίντ που έκανε την συγκεκριμένη πρόταση .
Η συζήτηση εμφανίζει πως ο πόλεμος που κήρυξαν οι Ειδωλολάτρες στο Προφήτη δεν ήταν αυθόρμητος ούτε ανοργάνωτος, αλλά τον παρακινούσαν πονηρά μυαλά, και αρρωστημένες προσωπικότητες, με σχέδια και μηχανογραφίες.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *