Απαντώντας εν προκειμένω, ο Dr. Muzammil H. Siddiqi, πρώην πρόεδρος της Ισλαμικής κοινότητας της Βορείου Αμερικής, δηλώνει:
«Ο γάμος ανάμεσα σε πρώτα ξαδέρφια επιτρέπεται στον Ισλάμ. Στην σούρα Αν-Νίσα’ (4:22-24), ο Αλλάχ αναφέρθηκε στις γυναίκες, οι οποίες απαγορεύεται να παντρευτούν και Αυτός είπε, ¨…Νόμιμοι είναι σε εσάς όλοι πέρα από αυτά που αναφέρθηκαν, για να τα αναζητήσετε με τα πλούτη σας σε έναν έντιμο γάμο…¨ Στην σούρα Αλ-Αχζαμπ (33:50), ο Αλλάχ αναφέρθηκε στον Προφήτη λέγοντας , ότι εκείνος ίσως παντρευόταν τις κόρες των θείων του από την πλευρά του πατέρα ή της μητέρας του. Οι νομικοί συναινούν ότι αυτή η άδεια δεν προοριζόταν μόνο για τον Προφήτη, αλλά δίνεται επίσης η άδεια και σε άλλους πιστούς να κάνουν το ίδιο. Οι Μουσουλμάνοι έχουν τελέσει γάμους μεταξύ πρώτων ξαδερφιών σε όλες τις χώρες ήδη από την εποχή του Προφήτη.
Από τη στιγμή που οι γάμοι επιτρέπονται σε άλλες θρησκείες και κουλτούρες επίσης. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, στις περισσότερες χώρες οι γάμοι μεταξύ πρώτων ξαδερφιών επιτρέπονται. Δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτούς τους γάμους.
Ωστόσο, μια καλή πρακτική είναι να διεξάγονται αιματολογικές εξετάσεις πριν το γάμο. Εάν υπάρχει υποψία για έναν από τους δυο ότι μπορεί να έχουν κάποια κληρονομική ασθένεια ή οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα μπορεί να έχει αυτός ή αυτή τότε μπορούν να αναζητήσουν τη συμβουλή ενός ειδικού εξειδικευμένου πάνω σε αυτόν τον τομέα. Οι πιθανότητες για κάποιο ρίσκο υγείας σε αυτόν τον γάμο είναι πολύ σπάνιες. Οι περισσότεροι γάμοι έχουν παιδιά καλά και σχετικά υγιή.»
Αναλύοντας αυτό το ζήτημα, θα θέλαμε να αναφέρουμε την φετβά που τέθηκε από τον Sheikh M. S. Al-Munajjid, ένας εξέχων Μουσουλμάνος λέκτορας και συγγραφέας. Δηλώνει:
«Δεν υπάρχει καμία ένσταση ούτε κατά διάνοια στην Ισλαμική Θρησκεία για έναν άντρα να παντρευτεί οποιονδήποτε συγγενή του εκτός από αυτές που έχει απαγορευτεί να παντρευτούν, τις οποίες ανέφερε ο Αλλάχ στην σούρα An-Nisaa’ (4:23). Έτσι, όταν ο Αλλάχ ανέφερε για εμάς τους συγγενείς για τους οποίους απαγορεύεται ο γάμος, αυτοί τότε γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει καμία ένσταση για το υπόλοιπο των οικογενειακών σχέσεων.
Ανάμεσα στις πιο εξέχουσες αποδείξεις αυτού του γεγονότος είναι ότι ο Προφήτης (ειρήνη και ευχές να είναι σε αυτόν) πάντρεψε την κόρη Του την Φατιμά με τον Αλί (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί τους) και αυτός είναι ο γιος του θείου του πατέρα Του, όπως επίσης και ο ίδιος ο γάμος του Προφήτη του ίδιου με την Ζαινάμπ μπιντ Τζαχσχ (είθε ο Αλλάχ να είναι ευχαριστημένος μαζί της) και αυτή είναι η κόρη της θείας του (δλδ η ξαδέρφη του) και υπάρχουν πολλά ακόμη ίδια παραδείγματα.
Ωστόσο, μια διαφορετική ερώτηση που μπορεί να τεθεί, και πιο συγκεκριμένα: «Είναι καλύτερα ή προτιμότερα για έναν Μουσουλμάνο να παντρευτεί κάποιον με τον οποίο δεν έχει συγγένεια παρά με έναν συγγενή;»
Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση διαφέρει από περίπτωση σε περίπτωση, και ίσως να είναι μάλλον προτιμότερο να παντρευτεί ανθρώπους με τους οποίους δεν συγγενεύουν, για παράδειγμα αν κάποιος φιλοδοξεί να δημιουργήσει νέους κοινωνικούς δεσμούς ή σχέσεις και θεωρεί την ύπαρξη μιας σχέσης γάμου με διαφορετική οικογένεια ως εποικοδομητική για τη διεύρυνση του κύκλου των κοινωνικών δεσμών.» (Πηγή: www.islam-qa.com)
Αναλύοντας αυτό το ζήτημα εάν είναι προτιμότερο να μην παντρευτείτε στενά ξαδέρφια, θα θέλαμε να σας αναφέρουμε την ακόλουθη φετβά:
«Το Ισλάμ επιτρέπει τον γάμο μεταξύ πρώτων ξαδερφιών. Εάν διαβάσουμε τους Κορανικούς στίχους που απαριθμούν γυναίκες με τις οποίες ένας μουσουλμάνος δεν μπορεί να παντρευτεί, θα διαπιστώσετε ότι αυτός ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει ξαδέρφια.
Η Ισλαμική οπτική είναι ότι ενώ οι γάμοι μεταξύ ξαδερφιών είναι επιτρεπτοί, είναι προτιμότερο να επιλέξει έναν σύντροφο για να παντρευτεί, ο οποίος να είναι εκτός οικογενείας. Πρέπει να κάνουμε διάκριση μεταξύ του επιτρεπόμενου και του συνιστάμενου. Κάποιες φυλές περιορίζουν τους γάμους μόνο μεταξύ των συγγενών τους. Εδώ αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι όταν ο γάμος μεταξύ ξαδερφιών επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά για αρκετές γενιές, αυτό αυξάνει τις πιθανότητες για να υπάρξουν συνέπειες στα παιδιά.
Με το να επιτρέπει τέτοιους γάμους το Ισλάμ δεν σημαίνει ότι τους ενθαρρύνει κιόλας. Συνηγορεί υπέρ της εδραίωσης των κοινωνικών σχέσεων μέσω γάμων μεταξύ τελείως άσχετων οικογενειών.
Ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογίες να είναι σε αυτόν) κάποτε είπε σε έναν από τους Συντρόφους του να διαλέξει μια σύζυγο από μια φυλή διαφορετική από τη δική του, και μετά να διαλέξει μία σύζυγο για τον γιο του από μία τρίτη φυλή και να ψάξει για τον δεύτερο γιο του ένα κορίτσι από εντελώς διαφορετική φυλή.
Προτιμώντας αυτόν τον τρόπο δράσης, το Ισλάμ παρ’ όλα αυτά επιτρέπει τον γάμο μεταξύ ξαδερφιών επειδή συναντά μια κοινωνική ανάγκη.»
Απόσπασμα, με τροποποιήσεις, από: www.islamicity.com
Σαν συμπέρασμα, είναι ξεκάθαρο ότι το Ισλάμ, αδιαπραγμάτευτα, επιτρέπει τον γάμο μεταξύ ξαδερφιών. Όσον αφορά το ζήτημα της προτίμησης της επιλογής συζύγου εκτός της οικογενείας του, αυτό διαφέρει από περίπτωση σε περίπτωση. Ωστόσο, ο Αλλάχ είναι γενικά πρόθυμος να διευρύνει τον κύκλο των κοινωνικών δεσμών. Όσον αφορά τον φόβο των κληρονομικών ασθενειών, είναι καλή πρακτική να κάνετε αιματολογικές εξετάσεις πριν τον γάμο. Εάν κάποιος υποπτεύεται κάποια κληρονομική ασθένεια ή οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα, τότε θα πρέπει να ζητήσει τη συμβουλή ενός ειδικού γιατρού σε αυτόν τον τομέα.
Είθε ο Αλλάχ να σας οδηγήσει στον ίσιο δρόμο και να σας οδηγήσει σε ό,τι Τον ευχαριστεί, Αμήν