Saturday, April 20, 2024
Αρθρα - Απόψεις

Οι Καινούργιοι Μουσουλμάνοι είναι εδώ Που είναι οι Ανσάρ; μέρος 1

Η μετανάστευση από την Ανατολή προς την Δύση είναι συνηθισμένη. Φιλόδοξοι πολίτες και φωτεινά μυαλά των Μουσουλμανικών χωρών φεύγουν από τις πατρίδες τους σε αναζήτηση ευκαιριών για μια καλύτερη ζωή και συχνά να επιζητήσουν καταφύγιο από την καταπίεση.

Οι Καινούργιοι Μουσουλμάνοι από την εποχή των συντρόφων στην σύγχρονη εποχή.

Από τον Ossama Al Azzouni

Το μήνυμα του Ισλάμ άρχισε στη Μέκκα(Makkah) με έναν άνδρα, τον Προφήτη Μουχάμμαντ(ειρήνη σε αυτόν)τον οποίον ο Θεός επέλεξε ως τελικό Προφήτη κ αγγελιοφόρο για όλη την ανθρωπότητα. Ο πρώτος άνδρας που ασπάστηκε το Ισλάμ ήταν ο Αμπου Μπακρ (Abu Bakr) και η πρώτη γυναίκα ήταν η σύζυγος του Προφήτη, Χαντίτζα (Khadijah). Ακολούθησε ένας αριθμός ανδρών που ασπάστηκε μυστικά το Ισλάμ, εξαιτίας του φόβου της καταπίεσης από την φυλή των Κουράις (Quraysh).

O Νταρ Αλ-Αρκαμ ( Dar Al-Arqam) ήταν το ασφαλές “λιμάνι” όπου οι πρώτοι Μουσουλμάνοι μπορούσαν να συναντηθούν και που είχε ως αποτέλεσμα την ανάδειξη μερικών από τους σπουδαιότερους άνδρες στην ιστορία του Ισλάμ. Ιστορική αλληλουχία Τότε, ήρθε η εντολή να διαδώσει το μήνυμα του Ισλάμ στον κόσμο. Αυτό ακολουθήθηκε από το πρώτο χίτζρα( hijrah-μετανάστευση με την έννοια της αποδημίας) στην Αβυσσυνία(Abyssinia). Στη συνέχεια το δεύτερο χίτζρα στη πόλη Γιαθρίμπ (Yathrib, Madinah) όπου ο Προφήτης Μουχάμμαντ ήταν σε θέση να ιδρύσει να μια Ισλαμική κοινότητα, πριν από το πραγματικό χίτζρα, διαμέσου έξι ανδρών, από την πόλη Γιαθρίμπ, οι οποίοι αποδέχθηκαν το μήνυμα του Ισλάμ στη Μέκκα τον 11o χρόνο της προφητείας (620AD) κατά την διάρκεια του προσκυνήματος τους.( οι ειδωλολάτρες εκπλήρωναν προσκύνημα στη Μέκκα πολύ πριν το Ισλάμ) Ένα χρόνο αργότερα, κατά την διάρκεια της εποχής του προσκυνήματος, πέντε από τους έξι άνδρες ταξίδεψαν από την πόλη Γιαθρίμπ στη Μέκκα μαζί με επτά άλλους άνδρες που ασπάστηκαν το Ισλάμ.

Η επίσκεψη οδήγησε στην Πρώτη Συμφωνία της ’καμπα(Aqabah-λιμάνι της Ιορδανίας), η οποία οδήγησε στην αποστολή του πρώτου πρεσβευτή του Ισλάμ στη πόλη Γιαθρίμπ όπου θα διέδιδε το μήνυμα και θα δίδασκε το Ισλάμ. Ο Προφήτης διάλεξε έναν νεαρό, τον Μουσαμπ Ιμπν Ουμαιρ (Musab ibn Umair) για το έργο αυτό. Τον επόμενο χρόνο, το 13o έτος της προφητείας (622AD), πάνω από 70 προσκυνητές ταξίδεψαν από την πόλη Γιαθριμπ στη Μέκκα όπου η Δεύτερη Συμφωνία της ’καμπα έλαβε μέρος. Μετά από αυτήν την συμφωνία, ο Προφήτης διέταξε 12 ηγέτες( οι οποίοι επιλέχθησαν) να επιβλέπουν ότι όλα τα άρθρα της( Συμφωνίας) τιμούνται και να αναλάβουν την ευθύνη της εκπαίδευσης των νέων ασπαζόμενων Μουσουλμάνων σχετικά με την θρησκεία τους και την σημασία της διάδοσης του μηνύματος του Ισλάμ.

Η φροντίδα που επέδειξε ο Προφήτης για τους καινούργιους Μουσουλμάνους καθώς επίσης και η προσπάθεια που κατέβαλε για αυτούς, οι οποίοι είναι η καρδιά της Ούμμα, είναι αξιοσημείωτη. Το χίτζρα έγινε, και μια ελπιδοφόρος Μουσουλμανική κοινότητα περίμενε τον Προφήτη στην πόλη Γιαθρίμπ, που μετονομάστηκε σε Αλ-Μαδίνα Αλ-Μουναουαραχ ( Al- Madinah Al-Munawwarah). Κατά την άφιξη τους ο Προφήτης έθεσε τους βασικούς κανόνες για την ίδρυση ενός Ισλαμικού έθνους, το οποίο περιλάμβανε μια συνθήκη με τους Εβραίους της Μαδίνα για την προώθηση της ειρήνης και την εστίαση στην αναδόμηση του Ισλαμικού έθνους.

Ο προφήτης Μουχάμμαντ κήρυξε την αδελφοσύνη μεταξύ των Μουχατζιρίν( Muhajirin-Απόδημοι) οι οποίοι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους, τους συγγενείς, τις επιχειρήσεις και τον πλουτο στη Μέκκα (Makkah) για χάρη του Θεού. Ο δεσμός της αδελφικότητας είναι μια από τις πιο όμορφες έννοιες στο Ισλάμ και είναι ανεκτίμητη πηγή δύναμης, ιδίως όταν έχεις αφήσει τα πάντα πίσω. Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι είμαστε στην απόλυτη ανάγκη να αναζωπυρωθεί αυτός ο δεσμός στις μέρες μας.

Προσθέτοντας περισσότερο νόημα υποστήριξης και αδελφοσύνης, ήταν η θερμή υποδοχή των Ανσαρ (Βοηθοί-Υποστηρικτές) για τους Μουχατζιρίν. Αισθάνθηκαν ήδη σαν αδέλφια όταν συναντήθηκαν για πρώτη φορά. Αυτή είναι μια μορφή αγάπης η οποία δεν τροφοδοτείται παρά μόνο από την αναζήτηση της ευχαρίστησης του Θεού. Αυτή ήταν η αρχή για το πως η Μουσουλμανική Ούμμα(Umma-κοινότητα των πιστών) βρήκε την δύναμη και την σταθερότητα που την βοήθησε να εξαπλωθεί η ευσπλαχνία , η διακαιοσύνη και το μήνυμα του Ισλάμ στη Μέκκα, στη συνέχεια στο υπόλοιπο της Αραβικής χερσονήσου και στον υπόλοιπο κόσμο. Ένα μήνυμα που διαδόθηκε από άνδρες και γυναίκες οι οποίοι ανατράφηκαν με τα ιδανικά του Προφήτη(ειρήνη σε αυτόν). Με το πέρασμα των αιώνων, το Ισλαμικό έθνος πέρασε απο διακυμάνσεις. Οι Μουσουλμάνοι από πρότυπο μίμησης για τα άλλα έθνη έγιναν ακόλουθοι. Τώρα είναι η νέα εποχή της τεχνολογίας και της επικοινωνίας. Ο κόσμος έγινε μικρότερος , οι θάλασσες διασχίζονται σε λίγες ώρες και οι άνθρωποι, παγκοσμίως, μπορούν να επικοινωνούν με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η μετανάστευση από την Ανατολή προς την Δύση είναι συνηθισμένη. Φιλόδοξοι πολίτες και φωτεινά μυαλά των Μουσουλμανικών χωρών φεύγουν από τις πατρίδες τους σε αναζήτηση ευκαιριών για μια καλύτερη ζωή και συχνά να επιζητήσουν καταφύγιο από την καταπίεση. Με τη μετανάστευση έρχεται αλληλεπίδραση με ανθρώπους διαφορετικών πίστεων και υποβάθρων. Δυστυχώς, μερικοί Μουσουλμάνοι μετανάστες τελικά επιλέγουν να αφήσουν πίσω τους την θρησκεία τους και το μόνο που τους απομένει(από την θρησκεία) είναι το όνομα τους. ’λλοι Μουσουλμάνοι κρατάνε σταθερά την πίστη τους αλλά με σημαντική έλλειψη γνώσης και Φικχ (Fiqh-βαθιά γνώση και κατανόηση της νομολογίας), ιδίως το Φικχ των Μουσουλμανικών μειονοτήτων και το Φικχ και την εθιμοτυπία της Νταουα(Dawah-κάλεσμα, πρόσκληση στο Ισλάμ) η οποία συχνά οδηγεί στην απομόνωση, στον τυφλό φονταμενταλισμό και στην διχόνοια αντί της ενότητας

Φυσικά, είμαστε ευγνόμωνες στον Θεό που έχουμε επίσης και εκείνους που έχουν διατηρήσει την πίστη τους και έχει επιτευχθεί η Ισλαμική γνώση σε πολλούς τομείς. Με την Ισλαμική γνώση, δεν εννοώ τη μελέτη του Φικχ με ακαδημαϊκό τρόπο αλλά να κατανοήσουμε τον αντικειμενικό στόχο του Ισλαμικού νόμου, να θυμόμαστε το πνεύμα της Νταουα και το μήνυμα του Ισλάμ, να αλληλεπιδρούμε με μη Μουσουλμάνους παραμένοντας περήφανοι και σίγουροι για το Ισλάμ, να γνωρίζουμε οτι το Ισλάμ είναι η αλήθεια και πιστεύοντας οτι αυτοί που δεν είναι Μουσουλμάνοι αξίζει να γνωρίσουν το Ισλάμ, να μοιραστούμε το Ισλάμ και να μην το κρατάμε για τον εαυτό μας, να διδάξουμε και δώσουμε συμβουλές με ταπεινότητα και να μην ασκούμε κριτική. Πολλοί έχουν ασπαστεί το Ισλάμ μετά από την αλληλεπίδραση τους με Μουσουλμάνους που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

Επίσης, πρέπει να θυμόμαστε οτι η καθοδήγηση προέρχεται από τον Θεό μόνο, καθώς πολλοί από εκείνους που ασπάστηκαν το Ισλάμ έχουν βρει καθοδήγηση παρά την αρνητική εικόνα μερικών Μουσουλμάνων. Στις προηγούμενες δεκαετίες, το φαινόμενο του ασπασμού τόυ Ισλάμ ήταν πολύ ατομικιστικό. Δεν συνέβαινε σε μεγάλο αριθμό (ατόμων) και είχε μικρή επίδραση στην κοινωνία. Με την πρόοδο στους τομείς των επικοινωνιών, ο ασπασμός στο Ισλάμ συμβαίνει σε μεγαλύτερο αριθμό (ατόμων) και σε πιο συχνό ρυθμό κάτι που καθιστά αυτό το φαινόμενο να χρήζει προσεκτικής παρατήρησης και προσοχής,

 

http://www.onislam.net/english/reading-islam/living-islam/growing-in-faith/461225-the-new-muslims-are-here-where-are-the-ansar.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *