Thursday, April 25, 2024
Αρθρα - Απόψεις

Τι Είπαν Για Τον Προφήτη

Η πλήρης βιογραφία του επικυρώθηκε και κυκλοφόρησε σε ακαδημαϊκούς σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας από την εποχή που ήταν ακόμα ζωντανός και συνεχίζοντας μέχρι σήμερα.

 

Ας δούμε τι έχουν πει 10 διάσημοι άνθρωποι για τον Προφήτη Μουχάμμαντ (Ειρήνη και ευλογία σε Αυτόν) κατά τη διάρκεια των αιώνων.

 

* Η πλήρης βιογραφία του επικυρώθηκε και κυκλοφόρησε σε ακαδημαϊκούς σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας από την εποχή που ήταν ακόμα ζωντανός και συνεχίζοντας μέχρι σήμερα. Ένα από τα πρώτα παραδείγματα που παραθέτονται είναι από την Εγκυκλοπαίδεια Μπριτάννικα, καθώς επιβεβαιώνει τα παραπάνω:

 

 

(Σχετικά με τον Μουχάμμαντ) μια πληθώρα λεπτομερειών στις πρώτες πηγές δείχνει πως ήταν ένας έντιμος και ξεκάθαρος άνθρωπος που κέρδισε το σεβασμό και την πίστη των άλλων ανθρώπων , που ήταν αντίστοιχα το ίδιο ειλικρινείς και ξεκάθαροι άνθρωποι.

[Volume. 12]

 

*Ένα άλλο εντυπωσιακό αφιέρωμα στον Μουχάμμαντ είναι η εξαιρετικά καλογραμμένη δουλειά του

Michael H. Hart, “Οι 100: Μια διαβάθμιση των πλέον σημαινόντων προσώπων στην Ιστορία.” Αναφέρει ότι ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη επιρροή σε όλη την ιστορία ήταν ο Μουχάμμαντ, με τον Ιησού δεύτερο. Τα ακριβή λόγια του ήταν:

 

 

«Η επιλογή του Μουχάμμαντ να ηγηθεί της λίστα των ανθρώπων με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο ίσως εκπλήξει ορισμένους από τους αναγνώστες μου και ίσως αμφισβητηθεί από άλλους. Αλλά ήταν ο μοναδικός άνθρωπος στην ιστορία που ήταν άκρως επιτυχημένος σε θρησκευτικό και κοινωνικό επίπεδο.»

 

[Michael H. Hart, THE 100: A RANKING OF THE MOST INFLUENTIAL PERSONS IN HISTORY, New York: Hart Publishing Company, Inc., 1978, page. 33.]

 

 

*Σύμφωνα με το Κοράνι, ο Προφήτης Μουχάμμαντ ήταν το πιο αξιόλογο παράδειγμα για όλη την ανθρωπότητα. Ακόμα και μη μουσουλμάνοι ιστορικοί τον αναγνωρίζουν σαν μια από τις πιο αξιόλογες προσωπικότητες στην ιστορία. Ο Reverend R. Bosworth-Smith έγραψε στο «Mohammed & Mohammedanism» το 1946:

 

 

«Αρχηγός του κράτους καθώς και η εκκλησία. Ήταν ο Καίσαρας και ο Πάπας σε ένα. Όμως ήταν ο πάπας χωρίς τις ισχυρισμούς του πάπα και ο Καίσαρας χωρίς τις λεγεώνες του Καίσαρα, χωρίς έναν μόνιμο στρατό, χωρίς σωματοφύλακα, χωρίς παλάτι, χωρίς σταθερά έσοδα.

«Αν ποτέ οποιοσδήποτε άνθρωπος είχε το δικαίωμα να πει ότι κυβέρνησε με ένα θείο δικαίωμα, αυτός ήταν ο Μουχάμμαντ, καθώς είχε όλη τη δύναμη χωρίς τα μέσα και την υποστήριξή της. Δεν ενδιαφερόταν για την εξουσία. Η απλότητα της ιδιωτικής του ζωής ήταν σε αρμονία με τη δημόσια ζωή του.»

 

* «Φιλόσοφος, ρήτορας, απόστολος, νομοθέτης, πολεμιστής, κατακτητής ιδεών, αποκαταστάτης ορθολογικών δογμάτων, ιδρυτής είκοσι επίγειων αυτοκρατοριών καθώς και μιας πνευματικής αυτοκρατορίας, αυτός είναι ο Μουχάμμαντ. Όσον αφορά όλα τα πρότυπα με τα οποία το ανθρώπινο μεγαλείο μπορεί να μετρηθεί, μπορούμε να αναρωτηθούμε, υπάρχει πιο αξιόλογος άνθρωπος από αυτόν;»

 

[Lamartine, HISTOIRE DE LA TURQUIE, Paris, 1854, Vol. II, pp. 276-277.]

 

 

* Επίσης διαβάζουμε τα σχόλια του Μπέρναρντ Σόου, διάσημου μη μουσουλμάνου συγγραφέα:

«Πρέπει να αποκαλείται ο σωτήρας της ανθρωπότητας. Πιστεύω πως αν ένας άνθρωπος σαν αυτόν ήταν να αναλάβει τη δικτατορία του σύγχρονου κόσμου, θα είχε επιτύχει την επίλυση των προβλημάτων με έναν τρόπο που θα μπορούσε να επιφέρει την τόσο αναγκαία ειρήνη και ευτυχία.»

 

[The Genuine Islam, Singapore, Vol. 1, No. 8, 1936]

 

 

* Έπειτα ο Ραμακρίσνα Ράο, ινδός καθηγητής της Φιλοσοφίας, στο βιβλίο του «Μουχάμμαντ ο Προφήτης του Ισλάμ» τον αποκαλεί το «τέλειο μοντέλο για την ανθρώπινη ζωή». Ο Καθηγητής εξηγεί την άποψή του λέγοντας:

 

 

«Η προσωπικότητα του Μουχάμμαντ, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εμφανιστεί στην πλήρη αλήθεια της. Μόνο μια ματιά σε αυτή μπορώ να ρίξω. Τι δραματική διαδοχή γραφικών σκηνών. Ο Μοχάμμαντ ο Προφήτης. Ο Μουχάμμαντ ο πολεμιστής. Ο Μουχάμμαντ ο επιχειρηματίας. Ο Μουχάμμαντ ο πολιτικός.Ο Μουχάμμαντ ο αναμορφωτής.Ο Μουχάμμαντ το καταφύγιο των ορφανών. Μουχάμμαντ ο προστάτης των σκλάβων. Ο Μουχάμμαντ ο απελευθερωτής των γυναικών. Ο Μουχάμμαντ ο δικαστής. Όλα αυτά σε όλους αυτούς τους υπέροχους ρόλους, σε αυτούς τους τομείς των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, είναι σαν ήρωας.»

 

*Τι θα πρέπει να σκεφτούμε για τον Προφήτη Μουχάμμαντ ( ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) όταν κάποιος με την θέση σαν αυτή του Μαχάτμα Γκάντι, μιλώντας για το χαρακτήρα του Μουχάμμαντ λέει στη Young India:

 

«Ήθελα να ξέρω τον καλύτερο από αυτούς που διατηρούν σήμερα αδιαμφισβήτητη επιρροή στις καρδιές εκατομμυρίων της ανθρωπότητας. Έγινα περισσότερο πεπεισμένος ότι δεν ήταν το σπαθί που κέρδισε μια θέση για το Ισλάμ εκείνες τις μέρες. Ήταν η άκαμπτη απλότητα, η ευσυνειδησία του για τις υποσχέσεις, η έντονη αφοσίωση στους φίλους και ακολούθους του, η αφοβία του, η απόλυτη εμπιστοσύνη του στον Θεό και στην αποστολή του. Αυτά και όχι το σπαθί ξεπέρασαν κάθε εμπόδιο. Όταν τελείωσα τον 2ο τόμο ( της βιογραφίας του Προφήτη), λυπήθηκα που δεν υπήρχαν περισσότερα για μένα για να διαβάσω από τη μεγάλη ζωή.»

 

 

*Ο ’γγλος συγγραφέας Τόμας Καρλίλ στο βιβλίο του «Heroes and Hero Worship»( Ήρωες και λατρεία ηρώων), ήταν έκπληκτος:

 

 

«Πως ένας άνθρωπος μόνος, μπορούσε να πετύχει το συγκερασμό αντιμαχόμενων φυλών και περιπλανώμενων βεδουίνων σε ένα από τα πιο ισχυρά και πολιτισμένα έθνη σε λιγότερο από 2 δεκαετίες.»

 

 

*Ντιουάν Τσάντ Σάρμα έγραψε στο «Προφήτες της Ανατολής» (The Prophets of the East):

 

 

«Ο Μουχάμμαντ ήταν η ψυχή της καλοσύνης και η επιρροή του ήταν αισθητή και ποτέ δεν ξεχάστηκε από αυτούς γύρω του.»

 

[D.C. Sharma, The Prophets of the East, Calcutta, 1935, pp. 12]

 

 

Ο Μουχάμμαντ δεν ήταν τίποτα παραπάνω ή λιγότερο από ανθρώπινο όν, αλλά ήταν ένας άνθρωπος με ευγενή σκοπό, ο οποίος ήταν να ενώσει την ανθρωπότητα στην λατρεία του ΕΝΟΣ και ΜΟΝΟ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ και να διδάξει στους ανθρώπους τον τρόπο να είναι ειλικρινείς και έντιμοι βασιζόμενοι στις εντολές του Θεού. Πάντα περιέγραφε τον εαυτό του σαν «Ο Δούλος και Προφήτης του Θεού» και πραγματικά κάθε πράξη του διακήρυττε ότι είναι.

 

*Η διάσημη ποιήτρια της Ινδίας, Σαροτζίνι Ναίντου είπε:

 

 

«Ήταν η πρώτη θρησκεία που κήρυξε και έκανε πρακτική τη δημοκρατία, καθώς στο χώρο προσευχής, όταν ακούγεται το κάλεσμα για προσευχή και οι πιστοί συγκεντρώνονται, η δημοκρατία του Ισλάμ αποδεικνύεται 5 φορές την ημέρα όταν ο χωρικός και ο βασιλιάς γονατίζουν δίπλα δίπλα και διακηρύσσουν: «Μόνος ο Θεός είναι ο ύψιστος» Μου έχει κάνει εντύπωση επανειλημμένα αυτή η αδιαίρετη ενότητα του Ισλάμ που κάνει τον άνθρωπο ενστικτωδώς αδερφό.»

[S. Naidu, Ideals of Islam, vide Speeches & Writings, Madras, 1918, p. 169]

 

 

*Τα λόγια του Καθηγητή Hurgronje:

 

 

«Η κοινωνία των εθνών που ιδρύθηκε από τον προφήτη του Ισλάμ έθεσε την αρχή της διεθνούς ενότητας και της ανθρώπινης αδερφοσύνης σε τέτοιες παγκόσμιες βάσεις ώστε να δείξουν το φώς και στα άλλα έθνη.» Συνεχίζει, «το γεγονός ότι κανένα έθνος του κόσμου δε μπορεί να δείξει κάτι αντίστοιχο με αυτό που το Ισλάμ έκανε προς τη συνειδητοποίηση της ιδέας της κοινωνίας των εθνών.»

 

*Edward Gibbon και Simon Ockley στο βιβλίο: “History of the Saracen Empires”:

 

 

«ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΕ ΕΝΑΝ ΘΕΟ, ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΟΥΧΑΜΜΕΝΤ, ΕΝΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» είναι η απλή και απαράλλαχτη θέση του Ισλάμ. Η εικόνα της Θεότητας δεν υποβαθμίστηκε ποτέ από κάποιο φανερό είδωλο. Η τιμή του Προφήτη δεν ξεπέρασε ποτέ το μέτρο των ανθρωπίνων αρετών. Και οι αρχές του έχουν περιορίσει την ευγνωμοσύνη των μαθητών του μέσα στα όρια της λογικής και της θρησκείας.»

 

[History of the Saracen Empires, London, 1870, p. 54]

 

*Ο Wolfgang Goethe, ίσως ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος ποιητής, ανέφερε για τον Προφήτη Μουχάμμαντ:

 

 

«Είναι Προφήτης και όχι ποιητής και για αυτό το Κοράνι είναι ο Θεϊκός Νόμος και όχι το βιβλίο ενός ανθρώπινου όντος φτιαγμένο για εκπαίδευση και ψυχαγωγία.»

 

[Noten und Abhandlungen zum Weststlichen Dvan, WA I, 7, 32]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *