Tuesday, July 16, 2024
ΓεγονόταΙσλάμ

Γιατί ο Αλλάχ έστειλε Προφήτες και Αποστόλους;

Τα δημιουργήματα του Αλλάχ χρειάζονται αγγελιοφόρους για να ενημερωθούν σχετικά με αυτά που αγαπάει ο Αλλάχ και που τον ευχαριστούν, σχετικά με αυτά που Τον θυμώνουν και που τα απορρίπτει. Πολλοί έχουν δείξει ανυπακοή και έχουν παραστρατήσει παρά την παρουσία των Προφητών. Πως θα ήταν λοιπόν η κατάσταση αν ο Παντοδύναμος Θεός δεν έστελνε τους Προφήτες και Αποστόλους;
Οι Απόστολοι και οι Προφήτες στάλθηκαν για να πειθαρχήσουν τους δούλους του Αλλάχ, να τους ελευθερώσουν από τη λατρεία των δημιουργημάτων, και να τους οδηγήσουν στην λατρεία του Κύριου των κυρίων που τους δημιούργησε από το τίποτα, που θα τους αφανίσει, και που θα τους αναστήσει μετά τον αφανισμό τους.
Κι αν οι άνθρωποι παρέμεναν παραμελημένοι χωρίς προειδοποίηση, θα είχαν ζήσει μια ζωή με άγνοια, τυφλή παραπλάνηση, διεστραμμένες συνήθειες, και διεφθαρμένα ήθη. Η κοινωνική ζωή θα ήταν μηδαμινή και ο δυνατός θα καταβρόχθιζε τους αδύναμους.
Αναφέρει ο Αλλάχ στο Κοράνι, « « (Αλ Κιγιάμα:36)
Αποτελεί μέρος του ελέους του Αλλάχ και εύνοια το γεγονός ότι έστειλε στους ανθρώπους αγγελιοφόρους καλών ειδήσεων και προειδοποιητές απαγγέλοντας τους εδάφια (απο τον Κύριό τους), διδάσκοντάς τους ό,τι είναι πρέπον για αυτούς και καθοδηγώντας τους στην πηγή της ευτυχίας στην εγκόσμια και αιώνια ζωή.
«Ο μεγαλύτερος λόγος για τον οποίο ο Θεός μας δημιούργησε είναι για να τον λατρεύουμε, να κάνουμε αυτό που αγαπά και να αποφεύγουμε την οργή Του». (Κοράνι, 51. 56)
Ο άνθρωπος δε μπορεί να γνωρίσει την πραγματικότητα της λατρείας. Όποιος κάνει ότι αγαπά ο Αλλάχ και ότι τον ευχαριστεί, και αφήνει ό’τι μισεί και απορρίπτει ο Αλλάχ, το έχει καταφέρει με τη βοήθεια των αγγελιοφόρων που έστειλε ο Θεός και που τους επέλεξε από όλη τη Δημιουργία Του. Τους απελευθέρωσε από επαίσχυντα ελαττώματα και τους υποστήριξε με θαύματα, καθοδήγηση και αποδείξεις. Έπειτα τους διέταξε να προσκαλούν τους ανθρώπους στη λατρεία Του.
  • Καθιέρωση απόδειξης με την αποστολή αγγελιοφόρων:
Νισα 165
Ισρα 15
Ταχα 134
Ο Αλλάχ έστειλε αγγελιοφόρους για να σταματήσει τους απίστους, να μην δικαιολογήσουν την απιστία τους αναφέροντας την απουσίας προειδοποιητή (αγγελιοφόρου). Ο Αλλάχ κατέχει Αιώνια Γνώση και θεμελίωσε αδιάψευστα επιχειρήματα για τους δούλους Του.
  • Οι άνθρωποι δε μπορούν να κατανοήσουν πολλά πράγματα από τη Θεϊκή Γνώση. Επομένως χρειάζονται κάποιον να τους διδάξει. Δεν γνωρίζουν για παράδειγμα τα ονόματα και τις ιδιότητες του Θεού, τη γνώση των αγγέλων, τα τζιν και τους δαίμονες. Δε γνωρίζουν τι έχει προετοιμάσει ο Θεός για τους υπάκουους στον Παράδεισο, και τι έχει προετοιμάσει για τους ανυπάκοους στην κατοικίας της οργής και ταπείνωσης (Κόλαση).
Ο Παντοδύναμος Θεός επαίνεσε τους δούλους Του που πιστεύουν στην αόρατη γνώση:
Μπακαρα -13
Αν λοιπόν ο Θεός δεν είχε στείλει τους αγγελιοφόρους Του, οι άνθρωποι δεν θα κατείχαν αυτή τη γνώση παρά θα πίστευαν μόνο σε αυτά που αντιλαμβάνονται με τις αισθήσεις τους.
  • Η δημιουργία χρειάζεται ένα καλό παράδειγμα που έχει τελειοποιήσει ο Θεός με ενάρετο ήθος και απελευθερώσει από υποψίες και απαίσιες επιθυμίες:
Οι Προφήτες είναι καθοδηγητές και το φως στο σκοτάδι. Οι άνθρωποι τους μιμούνται και παίρνουν από τη ζωή τους παραδείγματα. Έπειτα ακολουθούν το δικό τους μονοπάτι μέχρι να φτάσουν στην «αυλή» του Κυρίου της ανθρωπότητας.  Οι Απόστολοι είναι πρότυπα για τους πιστούς και καλά παραδείγματα για αυτούς που υπακούν στη λατρεία, τα ήθη, τις συναλλαγές, και την ευθύτητα στη θρησκεία του Θεού.
Ο Αλλάχ είπε: (Αλ Αχζαμπ:21)
  • Οι Απόστολοι ήρθαν για να μεταρρυθμίσουν τις ψυχές, να τις εξαγνίσουν, και να τις προειδοποιήσουν για οτιδήποτε τις βλάπτει:
Πράγματι στάλθηκαν για να καθοδηγήσουν τους ανθρώπους στον ίσιο και σωστό δρόμο και να τους κατευθύνουν προς τα καλά ήθη.
Είπε ο Αλλάχ:  (Αλ Τζουμα’: 2)
Ο Ιμπν Ταιμίγια εξήγησε την ανάγκη των δούλων του Αλλάχ για αγγελιοφόρους σε διάφορα σημεία στις γραφές του. Ένα από τα σημεία που ανέφερε είναι το εξής: Οι Απόστολοι είναι απαραίτητοι για τους δούλους (του Αλλάχ). Αυτή τους η ανάγκη είναι πάνω από όλες τις άλλες ανάγκες. Το μήνυμά τους είναι η ψυχή του κόσμου και το φως του. Επομένως ποια καλοσύνη μπορεί να υπάρχει στον κόσμο αν δεν υπάρχει ψυχή, ζωή, και φως; Ο κόσμος είναι σκοτεινός και καταραμένος εκτός κι αν ανατέλλει σε αυτόν ο «ήλιος» του Μηνύματος. Παρόμοια, αν ο ήλιος του μηνύματος δεν ανατείλει στην καρδία του πιστού, στην ζωή, και στην ψυχή του, τότε αυτός βρίσκεται στο σκοτάδι και είναι μεταξύ των νεκρών.
(Αν’αμ:122)
Αυτή ήταν η περιγραφή του πιστού. Ήταν σαν νεκρός στο σκοτάδι της άγνοιας και ο Αλλάχ τον ανέστησε με το πνεύμα του Μηνύματος και το Φως της Πίστης. Έπειτα έφτιαξε για αυτόν ένα φως για να περπατάει ανάμεσα στους ανθρώπους. Χωρίς αυτό το φως η καρδιά υποφέρει και πεθαίνει στο σκοτάδι.