Το Ισλάμ κατάφερε μια ισορροπία ανάμεσα στο σώμα και τη ψυχή. Ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας γίνεται τέτοια θαυματουργή εξίσωση ανάμεσα στις ανάγκες της ψυχής κι εκείνες του σώματος. Οι ανάγκες του σώματος δεν αποτελούν πια ντροπή, αρκεί να είναι σε σωστό και θεμιτό πλαίσιο. Παράλληλα οι ανάγκες της ψυχής αναγνωρίζονται ως μέσο εξαγνισμού και αποφυγής παρακμής.
Λέει το Κοράνι: « … και να αναζητάς-επιδιώκεις με όσα (πλούτη) τα οποία σου έχει χαρίσει ο Αλλάχ την Μέλλουσα Ζωή και ας μην ξεχάσεις το μερίδιό σου από την εγκόσμια ζωή». (Κοράνι. 28.77.) Το Κοράνι εδώ μας κατευθύνει στο εξής: ας είναι ο απώτερος μας σκοπός η Μέλλουσα μας Ζωή, χωρίς ωστόσο, να ξεχνάμε πως είμαστε άνθρωποι και έχουμε εγκόσμιες ανάγκες, αρκεί να μην παραβαίνουμε και να μη ξεπερνάμε τα όρια.
Λέει ο Προφήτης σε μια εκφραστική του ικεσία : « Ω Αλλάχ.. αποκατάστησέ μου τη πίστη μου που είναι το καταφύγιό μου.. και αποκατάστησέ μου την εγκόσμια μου ζωή που είναι ο βίος μου… και αποκατάστησέ μου τη Μέλλουσα μου Ζωή που είναι η κατάληξή μου».
Ο Προφήτης αδελφοποίησε ανάμεσα σε δυο από τους συντρόφους του, τον Σαλμάν τον Πέρση και τον Αμπου Νταρντάα. Όταν ο Σαλμάν επισκέφτηκε τον αδελφό του βρήκε τη σύζυγό του τελευταίου να φοράει μίζερα ρούχα. Την ρώτησε για την εμφάνιση της και του απάντησε : « Ο αδελφός σου, ο Αμπου Νταρντάα, δεν νιώθει να έχει καμία ανάγκη από τον κόσμο». Όταν ήρθε ο Αμπου Νταρντάα έφτιαξε φαγητό στο Σαλμάν και του είπε: « Φάε εσύ. Εγώ νηστεύω.» Ο Σαλμάν είπε : « Δεν θα φάω αν δεν φας κι σύ». Έτσι έφαγαν μαζί. Όταν βράδιασε ο Αμπου Νταρντάα σηκώθηκε να κάνει νυχτερινή προσευχή και είπε στο Σαλμάν: « Κοιμήσου εσύ». Ο Σαλμάν σηκώθηκε να κάνει νυχτερινή προσευχή. Του είπε ο Αμπου Νταρντάα: «Κοιμήσου». Ώστε που ήρθε το τέλος της νύχτας, τότε του είπε: « Τώρα σήκω». Οι δυο άνδρες προσευχήθηκαν μαζί. Ο Σαλμάν είπε στον αδελφό του: « Ο Κύριος σου έχει ένα δικαίωμα πάνω σου. Και η ψυχή σου έχει πάνω σου ένα δικαίωμα. Και η οικογένειά σου έχει δικαίωμα πάνω σου. Οπότε να δώσεις στον κάθε δικαιούχο το δικαίωμά του».
Ο Σαλμάν στην συνέχεια ήρθε στον Προφήτη, ειρήνη σ’αυτόν, και του ανέφερε το περιστατικό με τον Αμπου Νταρντάα. Ο Προφήτης σχολίασε: « Έχει δίκαιο ο Σαλμάν». (Μπουχάρι).
Σε άλλο περιστατικό έρχονται τρεις νεαροί στα σπίτια του Προφήτη, ειρήνη σ,αυτόν, και ρωτάνε τις συζύγους του σχετικά με τη λατρεία του. Όταν πληροφορήθηκαν για αυτήν, σαν να τη βρήκαν λίγη. Έτσι είπαν: « μα πόσο απέχουμε από τον Προφήτη του οποίου συγχωρέθηκαν όλες οι αμαρτίες.
Οι τρείς νεαροί νόμιζαν ότι θα πρέπει να προσφέρουν πολύ περισσότερες λατρευτικές πράξεις ώστε να προφτάσουν στον Προφήτη, ειρήνη σ,αυτόν. Έτσι είπε ο πρώτος : «εγώ θα κάνω νυχτερινή προσευχή μόνιμα». Ο δεύτερος είπε: « εγώ θα νηστεύω κάθε μέρα». Ο τρίτος είπε: « εγώ θα απομονωθώ από τις γυναίκες και δεν θα παντρευτώ ποτέ».
Όταν ήρθε ο Προφήτης, ειρήνη σ,αυτόν, τους ρώτησε: «εσείς είπατε αυτά;». Μα τον Αλλάχ, είμαι ο πιο αφοσιωμένος σας στον Αλλάχ, και είμαι αυτός που τον φοβάμαι πιο πολύ ανάμεσα σας. Αλλά εγώ νηστεύω και τρώω, προσεύχομαι και ξεκουράζομαι και παντρεύομαι τις γυναίκες. Κι όποιος δεν επιθυμήσει τη μέθοδό μου, δεν μου ανήκει». (Μπουχάρι).
Ο Προφήτης ρώτησε τον νεαρό σύνοδό του Αμπντουλλάχ μπιν Αμρ μπιν Αλ Ας: « Ω Αμπντουλλάχ, σωστά ενημερώθηκα πως νηστεύεις την ημέρα και προσεύχεσαι την νύχτα;». του απάντησε: « Ναι. Προφήτη του Αλλάχ». Τότε του είπε: « μην το κάνεις αυτό. Να νηστεύεις και να τρως. Να προσεύχεσαι και να κοιμάσαι. Γιατί το σώμα σου έχει δικαίωμα πάνω σου και το μάτι σου έχει δικαίωμα πάνω σου και η σύζυγός σου έχει δικαίωμα πάνω σου και ο επισκέπτης σου έχει δικαίωμα πάνω σου». (Μπουχάρι).
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιστοποιήσουμε τον ιστότοπό σας και την υπηρεσία μας.
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.