Φόνος, Βιασμός και τιμωρία, τι λέει το Ισλάμ;
Όποιος αφαιρέσει ζωή κάποιου που δεν αφαίρεσε ζωή ή διέφθειρε την γη είναι σαν να σκοτώνει τον κόσμο όλο. Κι όποιος σώσει ζωή είναι να σώζει τον κόσμο όλο.» Κοράνιο 5:32
(Στην φωτογραφία το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για Έρευνες και Φάτουα)
Τόσο ο φόνος όσο και ο βιασμός είναι κατακριτέες πράξεις και τιμωρούνται αυστηρά στο Ισλάμ.
Αναφέρεται στο Κοράνι:
«Ο Αλλάχ έχει Απαγορέψει να αφαιρείτε άδικα ζωή ανθρώπου. Αυτό σας Συνιστά και μακάρι να το συλλογιστείτε.»Κοράνιο 6:151
«Όποιος αφαιρέσει ζωή κάποιου που δεν αφαίρεσε ζωή ή διέφθειρε την γη είναι σαν να σκοτώνει τον κόσμο όλο. Κι όποιος σώσει ζωή είναι να σώζει τον κόσμο όλο.» Κοράνιο 5:32
Σε άλλη περίπτωση ο Προφήτης είπε:
«Μη σκοτώσετε ηλικιωμένο, παιδί ή γυναίκα» «Μη σκοτώσετε Μοναχούς σε μοναστήρια». «Μη σκοτώσετε ανθρώπους που καταφεύγουν σε τόπους λατρείας»
Κατά τη διάρκεια ενός πολέμου, ο Προφήτης είδε ένα πτώμα μιας γυναίκας στο έδαφος και παρατήρησε: «Δεν πολεμούσε. Τότε γιατί σκοτώθηκε;» Όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά της στάσης του Ισλάμ σχετικά με το φόνο.
Σχετικά με το βιασμό διαβάζουμε σε χαντίθ πως ο Προφήτης ζήτησε την παραδειγματική τιμωρία ενός βιαστή με λιθοβολισμό μετά την καταγγελία της γυναίκας την οποία βίασε. Και φυσικά είναι γνωστό πως οι παρανομές σεξουαλικές σχέσεις εκτός γάμου είναι μεγάλο αμάρτημα και απαγορεύονται απόλυτα.
Σημασία έχει να σημειωθεί πως ο βιασμός και ο φόνος καθώς και άλλα αδικήματα θεωρούνται τέτοια όπου και εναντίον οποιονδήποτε κι αν γίνονται!
Είναι απορίας άξιο ωστόσο πως ορισμένοι βιάζονται να πυροβολήσουν το Ισλάμ όταν τέτοια γεγονότα έρχονται στο φως και δε θυμούνται καθόλου ή κάνουν πως δε γνωρίζουν τους άπειρους βιασμούς και το εθνικό ξεκαθάρισμα των μουσουλμάνων στη Σρεμπρένιτσα πριν μερικά χρόνια από Σέρβους, τους βιασμούς και φόνους στο Ιράκ και το Αφγανιστάν από τους δυτικούς, τις σφαγές μουσουλμάνων που γίνονται τον τελευταίο μήνα στη Μπούρμα και άλλα τόσα γεγονότα. Είναι δίκαιο να κατηγορηθεί η εκάστοτε θρησκεία για τις πράξεις των λίγων λοιπόν;
Επιβάλλεται με το ζόρι το Ισλάμ;
«Η θρησκεία δεν επιβάλλεται. Είναι εμφανής η αλήθεια από την πλάνη. Όποιος απαρνηθεί τα είδωλα και πιστέψει Στον Αλλάχ, αυτός εμμένει σταθερά στον αδιάσπαστο κορμό της πίστης. Ο Αλλάχ Γνωρίζει κι Ακούει τα πάντα.» Κοράνιο 2:256
Το παραπάνω εδάφιο είναι ένα μόνο παράδειγμα του πως η θρησκεία δε μπορεί να επιβληθεί σε κανένα αλλά είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Είναι χρέος του μουσουλμάνου να προσπαθεί να διαδώσει τη θρησκεία του, αλλά αυτό πρέπει να γίνεται με ειρηνικά μέσα, και το αν τελικά οι άνθρωποι θα αποφασίσουν να ακολουθήσουν το Ισλάμ εναπόκειται στην προσωπική τους προτίμηση και επιλογή.
Πρέπει ένας μουσουλμάνος να σέβεται τους κανόνες – νόμους ενός μη ισλαμικού κράτους;
Αναφέρει ο Sheikh Muhammad Al-Hanooti:
“Πρέπει να ακολουθούμε τους νόμους του μέρους στο οποίο ζούμε. Δεν μπορείς να ζεις σε μια κοινωνία χωρίς να συμμορφώνεσαι με τους νόμους και κανόνες της.”
Ο Sheikh Faisal Mawlawi, αναφέρει με τη σειρά του:
“Οι μουσουλμάνοι που ζουν σε δυτικές χώρες είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται με τους ισλαμικούς νόμους. Οι νόμοι αυτοί μπορεί να χωρίζονται σε 2 κατηγορίες. Προσωπικοί νόμοι, νόμοι που καθορίζουν τη ζωή στα πλαίσια της κοινωνίας.
Στο πλαίσιο των προσωπικών νόμων, δεν είναι επιτρεπτό σε έναν μουσουλμάνο να κάνει οτιδήποτε που έρχεται σε αντίθεση με τους Ισλαμικούς νόμους που απαγορεύουν το αλκοολ, το χοιρινό, τις παράνομες σεξουαλικές σχέσεις. Αν και ο δυτικός νόμος τα επιτρέπει αυτά, είναι απόλυτα απαγορευμένο για το Μουσουλμάνο να κάνει κάτι από αυτά.
Όσον αφορά τους νόμους που ρυθμίζουν τη ζωή και τις σχέσεις στα πλαίσια της κοινωνίας, όπως οι νόμοι σχετικά με συναλλαγές μεταξύ μουσουλμάνων και άλλων ανθρώπων στην κοινωνία, ή σχέσεις μεταξύ των κυβερνώντων και κυβερνημένων, ο Μουσουλμάνος είναι υποχρεωμένος να τους υπακούει.”
Συμπέρασμα
Καλό θα ήταν αντί να πυροβολούμε τυφλά, να φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε και να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας.
Η λέξη Ισλάμ – Σαλάμ σημαίνει ειρήνη και αυτό χαρακτηρίζει τη θρησκεία στο σύνολο της.