Βιογραφία Του Προφήτη Μουχάμμαντ 4

Το φανερό κάλεσμα στο Ισλάμ

Μετά από επίπονες προσπάθειες και πολύχρονη εκπαίδευση, οι πρώτοι πιστοί ήταν έτοιμοι να καλέσουν την κοινωνία, και είχαν μια δύναμη στην πίστη τους που ήταν αρκετή να τους τροφοδοτήσει στις δύσκολες περιστάσεις.
Οι οδηγίες του Κορανιού κατεύθυναν το Προφήτη και τους πιστούς προς το φανερό κάλεσμα.
«…Και να προειδοποιήσεις τους κοντινούς σου συγγενείς »
Ο Προφήτης μάζεψε τους δικούς του, τους κάλεσε στο μονοθεϊσμό, τους κάλεσε να σώσουν τον εαυτό τους από την κόλαση, τους εξήγησε πως ο καθένας τους θα έχει ευθύνη για τις πράξεις του.

Χαρακτηριστικός είναι ο πρώτος διάλογος που έκανε ο Προφήτης με τους Κουραϊσίτες:
– Εάν σας προειδοποιούσα ότι κάποιοι θα σας επιτεθούν, θα με πιστεύατε; Λέει ο Προφήτης Μουχάμμαντ.
– Ναι, απάντησαν οι Κουραϊσίτες, ποτέ δεν μας έχει πει παρα μόνο αλήθεια.
– Τότε να ξέρετε ότι είμαι ο Προειδοποιητής σας, πριν σας πιάσει, ένα αβάσταχτο βάσανο.
Μια ξαφνική απάντηση ήρθε από έναν θείο του, που θα αποκαλεστεί στο Κοράνιο ως Αμπού Λάχαμπ, επώνυμο ειρωνείας και μομφής το οποίο θα  κρατήσει για όλη τη ζωή του :
– Ανάθεμα σου, για αυτό μας κάλεσες;
Η απάντηση ήρθε από το Κοράνιο:
« Χαμένες οι πράξεις του Αμπού Λάχαμπ, χαμένος και ο ίδιος »

Το κάλεσμα του Μουχάμμαντ  και ο ρόλος του ως ένας Προφήτης και μόνο, ήταν ξεκάθαρα εξ αρχής και μπορεί κανείς να τα διαπιστώσει από την ομιλία του με την κόρη του Φάτιμα:
– Ω! Φάτιμα, κόρη μου, να κάνεις καλές πράξεις, να σωθείς από την κόλαση, εγώ δε μπορώ να σε προστατέψω από τον Αλλάχ.
Σε δεύτερο στάδιο ο Προφήτης άρχισε να καλεί τους Κουραϊσίτες και τους επισκέπτες της Μέκκας, τους εντόπιζε στο προσκύνημα, στα σπίτια φιλοξενίας, στους δρόμους και τους καλούσε όλους ανεξάρτητα από το χρώμα, την καταγωγή και την πίστη τους.
Οι αντιδράσεις όπως ήταν αναμενόμενο, ήταν αρνητικές και κυμανθήκαν από αδιαφορία, προβοκάτσια και διάψευση, μέχρι και απόπειρα φόνου.
Ο κόσμος στην Μέκκα και στις γύρω περιοχές άρχισε να μιλάει για το γεγονός, τη διαμάχη που είχαν κηρύξει οι Κουραϊσίτες εναντίον του Μουχάμμαντ και των πιστών. Έτσι τα νέα κυκλοφόρησαν σε όλες τις φυλές.
Τα επιχειρήματα των Κουραϊσιτών:
Οι Κουραϊσίτες δεν είχαν αντίρρηση στο να αναγνωρίσουν τον Αλλάχ ως δημιουργό των πάντων, αυτοί όμως λάτρευαν το είδωλα τους, υποστηρίζοντας πως τους κάναν να προσεγγίζουν τον Αλλάχ.
Οι Κουραϊσίτες δεν είχαν ορθή πίστη. Υποστήριζαν πως αυτός δημιούργησε τους δαίμονες, και αυτοί γέννησαν τους αγγέλους, που είναι και οι κόρες του Θεού.Όσον αφορά την Έσχατη Μέρα, την αρνήθηκαν τελείως και την αντιμετώπισαν με ειρωνεία και διάψευση.
Για τον Προφήτη είχαν άλλες αντιρρήσεις. πίστευαν ότι έπρεπε να ήταν άγγελος ή να είχε συνοδεία αγγέλων, αλλά σε καμία περίπτωση απλός άνθρωπος.
Το Κοράνιο απευθυνόταν προς τους Κουραϊσίτες και τους υπόλοιπους ’ραβες με απλά λόγια, με λογική και με απτές σχετικές αναφορές.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.